مهم ترین قوانین برگزاری جشن تولد در آپارتمان چیست؟

مهم‌ترین قوانین برگزاری جشن تولد در آپارتمان چیست؟

روز تولد هر شخصی اهمیت فراوانی دارد و به همین دلیل دوستان و نزدیکان آن شخص برای به وجود آوردن لحظات شاد و جذاب، جشنی را تدارک می‌بینند تا بتوانند، روز خوبی را به یادگار بگذارند. ولی امروزه زندگی آپارتمانی کار را برای برگزاری جشن تولد در آپارتمان کمی سخت کرده و افراد به فکر این هستند که چگونه جشنی برپا کنند تا هم روزی به یادماندنی را رقم بزنند و هم مزاحمتی برای همسایه‌ها ایجاد نکنند. بهتر است بدانید با رعایت قوانین برگزاری جشن تولد در آپارتمان می‌توانید این کار را انجام داده و از جشن لذت ببرید.

تولد در ساختمان

اگر قصد دارید جشن تولد را در آپارتمان برگزار کنید باید به این نکته توجه داشته باشید که چه قانونی در ساختمان شما وضع شده است؛ اما به طور کلی در مبحث آپارتمان نشینی قوانینی وجود دارد که بایستی از آن آگاه باشید.

در ماده 59 این قانون که در رابطه با سروصدا است گفته شده، اگر مهمانی در آپارتمان ترتیب داده شده و آن روز، از روزهای غیر تعطیل هفته است بایستی رأس ساعت 22 مهمانی متوقف شود. همچنین اگر جشن در روزهای تعطیل باشد مهمانی تا ساعت 24 می‌تواند ادامه یابد.

همچنین بهتر است همسایه طبقه پایین را از جشن خود مطلع کرده و پیشاپیش این آمادگی را به او دهید تا با رفت و آمدهای مکرر مهمان‌ها در واحد و احیاناً شنیده شدن صدای پا در هنگام پای‌کوبی همسایه طبقه زیرین را کلافه نکند یا حداقل آمادگی این موضوع را داشته باشد.

برگزاری جشن تولد در مجتمع | قوانین جشن تولد

همان‌طور که در رابطه با برگزاری جشن تولد در آپارتمان صحبت کردیم، باید بگوییم همان قوانین در رابطه با مجتمع نیز صدق می‌کند، با این تفاوت که در مجتمع معمولا واحدهای بیشتری نسبت به آپارتمان وجود دارد و بهتر است در رابطه با برگزاری جشن تولد با مدیر مجتمع صحبت کرده و او را مطلع نمایید.

متأسفانه بسیاری از افراد بدون توجه به قوانین ساختمان و مجتمع اقدام به برگزاری جشن تولد می‌کنند و با تولید صداهای غیرمتعارف و رفت ‌و آمد های مکرر، آسایش را از همسایگان سلب کرده و باعث جاروجنجال و در برخی موارد سبب درگیری می‌شوند.

به این نکته توجه داشته باشید که هیچ همسایه‌ای از شادی و جشن دیگری ناراحت نخواهد شد ولی بایستی شرایط را نیز در نظر گرفت. مطلع کردن مدیر مجتمع و یا همسایه‌ها باعث می‌شود تا حداقل اطلاعاتی مانند ناخوش احوالی همسایه، عزادار بودن و … کسب کنید که در این صورت راحت‌تر می‌توانید یکسری از مسائل را در برگزاری جشن تولد مدیریت نمایید.

جشن تولد در آپارتمان

ایده جشن تولد در آپارتمان

برای برگزاری جشن تولد در آپارتمان و منزل می‌توانید فرش‌ها را جمع کنید تا مهمان‌ها به‌راحتی با کفش در منزل تردد کنند، همچنین آبشاری از بادکنک‌های رنگارنگ و وسایل تزئینی پرزرق و ورق برای تزئین و دکور تولد استفاده نمایید.

همچنین اگر تعداد زیادی مهمان دعوت کرده‌اید بهتر است از ظروف یک‌ بار مصرف برای پذیرایی استفاده کنید، در این صورت هم زحمت شستن ظرف‌ها را کم کرده‌اید و هم از شکسته شدن احتمالی ظروف جلوگیری می‌کنید.

اگر در تدارک جشن تولد برای یک خانم هستید، توصیه می‌شود از گل‌های طبیعی و زیبا در دکوراسیون و تزئین تولد بهره ببرید چراکه خانم‌ها عاشق گل هستند، بماند که این مهمانی را با دادن کادویی چون طلا و زیورآلات می‌توانید برای او یک شب به یاد ماندنی کنید

برای برگزاری جشن تولد در آپارتمان باید سعی کنید آدابی را رعایت کنید تا برای همسایگان مزاحمتی ایجاد نشود. برای مثال از مهمانان خود بخواهید در راه پله با صدای بلند صحبت نکنند، شاید این امر برای یک یا دو بار توسط همسایه‌ها تحمل شود ولی اگر مهمان‌ها هر یک در زمان‌های گوناگونی رفت و آمد داشته باشند و تعداد مهمانان زیاد باشد، مطمئنا برای همسایه‌ها دردسرساز خواهد شد.

اگر مهمان‌ها برای رفت آمد از آسانسور استفاده می‌کنند به این نکته توجه کنید که زمان زیادی آسانسور را معطل نکنید تا دیگر طبقات نیز بتوانند از آسانسور استفاده کنند.

شاید همسایه‌ها دوست نداشته باشند تا در جشن ما شریک شوند پس صدای موزیک و پای‌کوبی را در حدی کنترل نمایید که موجب آزار و اذیت همسایه‌ها نگردد.

اگر قرار است مهمان‌ها کفش‌هایشان را بیرون درب ورودی قرار دهند، نظم و ترتیبی به چیدمان کفش‌ها دهید تا مانع رفت و آمد دیگر همسایه‌ها نشود.

وظیفه هر واحد | قانون جشن تولد

به طور کلی اگر قانون آپارتمان نشینی رعایت شود و جشن تولد در آپارتمان به طور اصولی برگزار گردد، همسایگان همکاری خواهند کرد چراکه این امر هر روز اتفاق نمی‌افتد و از طرفی شاید واحدهای دیگر نیز برای برگزاری جشن تولد در آپارتمان به شما کمک کرده و سبب بهتر برگزار شدن جشن شوند.

اگر می‌خواهید با برگزاری جشن تولد در آپارتمان شبی به یاد ماندنی برای عزیزان خود رقم بزنید، بهتر است مواردی که ذکر شد را رعایت نمایید، همچنین حقوق همسایه‌ها را فراموش نکنید. هرکسی در منزل خود حق دارد تا با آسایش و آرامش زندگی کند.

پس با در نظر گرفتن این حق و حقوق از بروز مشکل در حین برگزاری جشن تولد در مجتمع یا آپارتمان جلوگیری کرده و با برهم زدن قوانین و اخلاقیات موجب خراب شدن تولد و درگیری با همسایه‌ها نشوید.

با دوستان خود به اشتراک بگذارید
1.5 2 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x
Scroll to Top
اسکرول به بالا

نسخه ی نمایشی ویژه‌ی مدیران ساختمان پیاده سازی شده است تا بتوانند ، در کمترین زمان سامانه آپارتمانا و امکانات و گزارشات آنرا بررسی کنند.

در صورتیکه مدیر ساختمان هستید ، بر روی دکمه زیر کلیک کنید