راه های رشد سریع و راحت سینگونیوم Goose foot plant

سینگونیوم Goose foot plant

آب دادن، نگاه کردن و لمس بخشی از طبیعت زنده در گوشه‌ای از اتاق لبخند را روی لب‌ها نشانده و روان ما را پاک می‌کند. اینها علاوه بر اینکه شادابی و حس زندگی را با خود همراه دارند، مزایای دیگری از جمله کاهش استرس، آسودگی و هوای پاکیزه نیز براي ما ايجاد مي‌كنند و حتی می‌تواند بر الگوی خواب ما نیز تاثیرگذار باشد.

پرورش و نگهداری گل ها و گیاهان آپارتمانی کار آسانی است. بسیاری از مردم گمان می کنند که موفقیت در این کار به استعداد ذاتی نیاز دارد ، درحالی که با رعایت یک سری نکات ساده و شناخت خصوصیت های مختص هر یک از گیاهان آپارتمانی، می توان محل سکونت خود را به انواع گیاهان آپارتمانی آراست و از آرامش و زیبایی حاصل از آن لذت برد. مانند آشنایی با انواع پتوس

ما در بخشی از وبلاگ آپارتمانا سعی داریم تا  با معرفی یکسری نکات عمومی در مورد پرورش گل و گیاه و همچنین ویژگی های مختص هریک از گیاهان،  بتوانیم به  شاداب نمودن و با طراوت ساختن محیط زندگی و کار شما کمکی کوچک کرده باشیم

گیاهی زیبا با رشد سریع و بالارونده

سینگونیوم

این گونه بومی مکزیک است.گیاهی است بالا رونده با رشد سریع که مقاوم به نور کم بوده و شباهت زیادی به فیلودندرون دارد.

طرز تشخیص این گیاه در مقایسه با فیلودندرون در این است که در گیاه جوان سینگونیوم، برگهای جوان نیزه ای شکل و در قسمت تحتانی نزدیک به محل اتصال به دمبرگ به صورت دو گوشواره در امده است.

رگبرگهای این گونه زرد رنگ میباشد.ساقه گیاه تولید ریشه های هوایی زیاد می نماید.گیاه جوان این گونه زیبا و به عنوان گیاه اپارتمانی پرورش داده می شود.به مرور که سن گیاه افزایش می یابد برگ های تحتانی را از دست داده و گیاه زشت میشود.

آبیاری: در تابستان هر هفته بین دو تا سه بار و در زمستان یک بار در هفته نیاز به آبیاری دارد. هر چند که بهتر است با توجه به شرایط محیطی که گیاه در آن زندگی می کند، هر چند روز یک بار خاک را از نظر میزان خشکی بررسی کرده و آبیاری را بر این اساس انجام داد. اسپری آب بر روی برگ ها خصوصا در فصل تابستان باعث شادابی و رشد بهتر گیاه می شود.

نور: این گیاه عاشق نور ملایم است. نور شدید باعث سوختگی برگ های گیاه می شود. سایه روشن پنجره ها جایی مناسب برای نگه داری این گیاه است.

تکثیر: تکثیر سینگونیوم بسیار ساده است. کافی است قلمه ساقه را از گیاه اصلی جدا کرده و در آب نگه داری کنید تا ریشه دار شود. سپس آن را به خاک منتقل کنید.

خاک: مخلوط پیت و کمپوست

گرما: در زمستان نباید هوا خیلی سرد شود. درجه حرارت مناسب برای سینگونیوم در زمستان 15 درجه سانتی گراد است، اما در تابستان گرمای بیش از 21 درجه سانتی گراد ممکن است آزاردهنده باشد.

در اثر گرمای زیاد برگهایش قهوه ای می شوند. در این صورت باید برگهای قهوه ای را قیچی کنید. گیاه را به محل خنک ببرید و به آن آب بیشتری بدهید.

تغذیه: از کود های مناسب گیاهان آپارتمانی طبق دستور العمل هر 20 روز یکبار به ویژه در فصول گرم استفاده شود. 

آفات :کنه های قرمز مهمترین آفت این گیاه هستند. کنه ها در قسمت پشت برگها، تارهایی بسته، و موجب زرد شدن برگها می شوند. برگهای آفت زده را با آب بشویید.

نکته: در صورتی که بخشی از برگهای گیاه شما دچار سوختگی شده ، سعی کنید از آب جوشیده سرد شده برای آبیاری گیاه استفاده کنید

با دوستان خود به اشتراک بگذارید
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
1 دیدگاه
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
صفحه پیدا نشد

بی نظیر بود

1
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x
Scroll to Top
اسکرول به بالا

نسخه ی نمایشی ویژه‌ی مدیران ساختمان پیاده سازی شده است تا بتوانند ، در کمترین زمان سامانه آپارتمانا و امکانات و گزارشات آنرا بررسی کنند.

در صورتیکه مدیر ساختمان هستید ، بر روی دکمه زیر کلیک کنید