معرفی 5 تا از گل های آپارتمانی سایه دوست برای خانه های کم نور

بهترین گل های آپارتمانی سایه دوست کدام ها هستند؟

گیاه برگ عبایی اولین گل از گل های آپارتمانی سایه دوست

برگ-عبایی2
زندگی آپارتمان‌نشینی و فضای محدود آن، ما را از انجام بسیاری از کارهایی که در خانه‌های حیاط‌دار انجام می‌دادیم، بازمی‌دارد. آپارتمان‌های امروزی به دلیل کمبود جا و عدم دارابودن حیاط و باغچه، نمی‌توانند محل مناسبی برای پرورش گیاهان مختلف باشند. ما در این مقاله سعی کرده ایم گل های آپارتمانی سایه دوست را معرفی کنیم. اغلب گیاهان علاوه بر خاک مناسب و آب کافی، به نور نیز نیاز دارند تا بتوانند فتوسنتز و رشد کنند. با این وجود اگر شما ساکن یک آپارتمان با نورگیری کم هستید ، می‌توانید در این مقاله‌ی آپارتمانا، پنج گیاه آپارتمانی سایه دوست که بسیار مناسب برای پرورش در خانه‌های کم‌نور می‌باشد را بشناسید و با کمک آن‌ها تازگی و طراوت را به خانه‌ی خود هدیه کنید. همانطور که می‌دانید همه‌ی گیاهان برای رشد کردن به مقدار مشخصی نور نیاز دارند و هدف آپارتمانا در این مقاله بررسی گیاهانی است که بهتر می‌توانند با نور کم محیط خود را سازگار کنند. مطالعه بیشتر: معرفی 6 تا از انواع پتوس و نحوه تکثیر و نگهداری آن  

گیاه برگ عبایی یکی از بهترین گیاهان برای پرورش‌دادن در آپارتمان‌هایی است که به‌واسطه‌ی شکل قرارگیری‌شان نسبت به آفتاب، نور بسیار کمی دریافت می‌کنند. این گل آپارتمانی در حضور نور کافی به‌خوبی رشد می‌کند اما توانایی این را دارد که خود را با کمبود نور و وجود سایه نیز سازگار کند. گیاه برگ عبایی را به عنوان اولین گل از گل های آپارتمانی سایه دوست نیز می‌شناسند که می‌تواند در شرایط دشوار بی‌نوری هم رشد موردانتظار را داشته باشد. یکی از مهمترین مزایای گیاه برگ عبایی به عنوان یک گیاه آپارتمانی مقاوم به نور کم، توانایی رشد آن در نور مصنوعی خانه یا اتاق است. اگر خانه‌ی شما به‌واسطه‌ی زاویه‌ی قرار گرفتنش نسبت به آفتاب، نور بسیار کمی دریافت می‌کند، می‌توانید از گیاه برگ عبایی به‌عنوان یک گیاه آپارتمانی مقاوم به نور کم استفاده کنید و خیالتان از رشدش راحت باشد.

دومین گل از گل های آپارتمانی سایه دوست : گیاه کالاتیا

گل آپارتمانی کالاتیا با داشتن برگ‌هایی پهن و رنگارنگ یکی دیگر از انتخاب‌هایی است که می‌توان آن را در مکان‌های کم‌نور خانه قرار داد. گلِ آپارتمانی کالاتیا هرچقدر که با نور کم سازگار است، اما در مقابل گیاهی به شدت رطوبت‌دوست است. گل آپارتمانی کالاتیا علاقه‌مند به حضور در مکان‌هایی از خانه است که گیاهان دیگر در آن‌جا به‌اندازه‌ی کافی رشد نمی‌کنند.

بنابراین اگر می‌خواهید از گل آپارتمانی کالاتیا استفاده کنید، فقط لازم است رطوبت مورد نیازش را تامین کنید و برای تامین نورش نگران نباشید.

سومین گل از گل های آپارتمانی سایه دوست : پتوس قلبی

گیاه آپارتمانی دیگری که علاوه بر مقاومت در محیط‌های کم‌نور، توانایی بلند شدن و خاصیت پیچکی نیز دارد، گیاه پتوس قلبی است. پتوس قلبی هم به‌شکل درخنچه وجود دارد و هم می‌توانید نژاد رَوَنده‌ی آن را برای آپارتمان خود تهیه کنید. نژاد رونده برای گل های آپارتمانی سایه دوست قطعا منزل را به بهشت تبدیل می کند.

این نوع از گل‌های آپارتمانی با نور کم، نیازمند آب فرآوانی هم نیستند و لازم نیست هر روز یا هر چند روز یک‌بار گلدان آن‌ها را پر از آب کنید. این گیاهان حتی اگر رطوبتی نسبی نیز به آن‌ها برسد، می‌توانند رشد کنند. نوع رَوَنده یا پیچکی پتوس قلبی می‌تواند در امتداد دیوار خانه‌ی شما حرکت کند و به‌عبارتی دیوارهای شما را برگ‌پوش کند.

سعی کنید زمانی پتوس قلبی را آبیاری کنید که خاک گلدانش کاملا خشک شده باشد. بهتر است عملیات آبیاری آن را هم با یک آب‌پاش انجام دهید و از ریختن آب مایع در گلدان این گیاه خودداری کنید.

چهارمین گل از گل های آپارتمانی سایه دوست : گیاه اسپاتی فیلوم

اسپاتی_2

گیاه اسپاتی‌ فیلوم به عنوان چهارمین گل از گل های آپارتمانی سایه دوست ، گیاه افراد فراموشکار است! شاید از این جمله تعجب کنید اما لازم است بدانید که این گل آپارتمانی نیاز زیادی به آب ندارد و به‌عبارتی گیاه خانگی مخصوص افرادی است که همیشه گل دادن به گیاهان خود را فراموش می‌کنند.

گل آپارتمانی اسپاتی فیلوم به‌راحتی در سایه‌ی آپارتمان‌ها رشد می‌کند، نیازمند آب زیادی نیست و با همین خواسته‌های کم، هوای خانه را تصفیه می‌کند و زیبایی قابل توجهی هم دارد. جالب است بدانید که زرد و پژمرده شدن برگ‌های این گیاه ناشی از دریافت نور اضافی است و اگر دیدید برگ‌های این گیاه زرد شده‌اند، سریعا گیاه را به مکانی با نور بسیار کم انتقال دهید.

برای آبیاری این گل آپارتمانی هم بهتر است از اسپری آب‌پاش استفاده کنید و از آبدهی مستقیم به گیاه خودداری کنید. همچنین به یاد داشته باشید که این گل آپارتمانی به سرما حساس است و باید همیشه در محیطی قرار بگیرد که دمایی معتدل یا گرم داشته باشد.

پنجمین گل از گل های آپارتمانی سایه دوست : گیاه فیتونیا

اولین چیزی که در گیاه فیتونیا خودنمایی می‌کند، رگ‌برگ‌های رنگی گیاه است که زیبایی فیتونیا را به‌عنوان یک گل آپارتمانی دوچندان کرده است. فیتونیا شیفته‌ی رطوبت است و به‌همین دلیل نگهداری آن در شهرهای نزدیک به‌دریا بسیار راحت است و به‌خوبی جواب می‌دهد. فیتونیا باید به‌صورت کاملا محافظت‌ شده از نور زیاد دور باشد چراکه در غیر اینصورت زیبایی‌اش را از دست می‌دهد و رگ‌برگ‌های صورتی آن محو خواهند شد.

فیتونیا می‌تواند در صورت تامین شدن رطوبت مورد نیاز و سایه‌ی دلخواهش، فضای آپارتمان شما را تحت تاثیر زیبایی خود قرار دهد و هوای ساختمان را هم تصفیه کند.

در آپارتمانا، گل‌های آپارتمانی را بشناسید

در سایت آپارتمانا مطالب آموزشی بسیار به‌دردبخوری وجود دارد که می‌توانید برای آموختن یا آموزش مسائل مرتبط با آپارتمان از آن‌ها استفاده کنید. در بخش مطالب آموزشی سایت آپارتمانا می‌توانید مجموعه‌ای گیاهان مختلف را بشناسید که هر یک برای خانه‌هایی منحصربه‌فرد در اقلیم‌هایی متفاوت، مناسب هستند. پس در آپارتمانا عضو شوید و از خدمات به‌روز آن بهره‌مند شوید.

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید
4 2 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x
Scroll to Top
اسکرول به بالا

نسخه ی نمایشی ویژه‌ی مدیران ساختمان پیاده سازی شده است تا بتوانند ، در کمترین زمان سامانه آپارتمانا و امکانات و گزارشات آنرا بررسی کنند.

در صورتیکه مدیر ساختمان هستید ، بر روی دکمه زیر کلیک کنید