مزایا و مشکلات زندگی در طبقه اول ساختمان چیست ؟

با توجه به گسترش آپارتمان نشینی، یکی از موضوعاتی که همیشه دغدغه افرادی است که میخواهند واحدی را اجاره کنند یا بخرند، انتخاب طبقه و اینکه قرار است در کدام طبقه زندگی کنند می باشد. یکی از طبقاتی که معمولا افراد دنبال آن هستند، طبقه اول می باشد. مخصوصا برای افرادی که مسن و سالخورده یا بیمار هستند. حال ما در این مقاله در تلاش هستیم که مزایا و معایب زندگی در طبقه اول ساختمان را برای شما توضیح بدهیم. با ما همراه باشید.

مزایا زندگی در طبقه اول ساختمان

مزایا سکونت در طبقه اول ساختمان:

1- عدم نیاز به آسانسور:

یکی از مهم ترین مسائل زندگی در طبقه اول، عدم نیاز به استفاده از آسانسور می باشد.به همین دلیل اکثرا انتخاب افرادی که مسن هستید یا بیماری خاصی دارند، طبقه اول می باشد. در ضمن ساکنین طبقه اول، از مشکلاتی مانند قطعی برق یا از کار افتادن آسانسور در امان هستند. البته نکته مهم این است که این موارد باعث نمی شود که ساکن طبقه اول از پرداخت هزینه شارژ آسانسور سر باز بزند. 

2- داشتن حیاط خلوت یا پاسیو

وجود این موارد برای ساکنین طبقه اول یک مزیت به حساب می آید. ساکن طبقه اول به راحتی میتواند از حیاط خلوت برای پخت و پز و حتی قرار دادن وسایل اضافه استفاده کند. همچنین میتواند در پاسیو که فضایی مناسب برای نگهداری گیاهان میباشد، استفاده کند.

3- رفت و آمد راحت تر مهمان

اگر شما جزو خانواده هایی هستید که رفت و آمد زیادی دارد، طبقه اول میتواند بهترین انتخاب برای شما باشد. به این دلیل که رفت و آمد مهمان های شما دیگر هیچ مزاحمتی برای دیگر ساکنین نداشته و موجب اعتراض واحد های دیگر نیز نخواهد شد.یکی از مشکلاتی که در آپارتمان ها است، کم بودن حریم خصوصی دیگر واحد ها در راه پله و همچنین سر و صدای زیاد می شایدکه همیشه اعتراض ساکنین را به همراه داشته است.

معایب زندگی در طبقه اول

1- کم بودن امنیت:

1- کم بودن امنیت:

یکی از اساسی ترین مشکلات طبقه اول، نرخ بیشتر سرقت نسبت به دیگر طبقات است. طبقه اول به دلیل اینکه میتوان راحت تر از طریق تراس ، در ورودی یا پنجره وارد شد، مکانی بسیار مناسب برای سرقت می باشد. به همین خاطر اگر شما ساکن طبقه اول هستید، حتما سعی کنید از طریق گذاشتن درب ضد سرقت و حفاظ برای پنجره ها و بالکن از این اتفاقات پیشگیری و امنیت ساختمان خود را بالا ببرید.

2- آلودگی صوتی بیشتر در طبقات اول

طبقه اول با توجه به ارتفاع کمتری نسبت به سایر طبقات دارد، خیلی بیشتر در معرض اتفاقات و حوادث بیرون می باشد. ساکنین طبقه اول با تمام اتفاقاتی که در بیرون رخ می دهد مانند بوی فاضلاب، بوی زباله ها، سر و صدای ماشین ها و غیره کنار بیایند. 

یکی از سرو صداهایی که برای ساکنین طبقه ی اول دردسرساز شده است ، صدای دربهای اتوماتیک رول آپ  پارکینگ می‌باشد. که البته بسته به برندی که استفاده شده است می تواند این صدا کم یه زیاد باشد. لذا حتما قبل از اجاره یا خرید ، صدای ایجاد شده در هنگام باز و بسته شدن درب پارکینگ را از داخل واحد طبقه یک بررسی کنید.

3- وجود نور کمتر

یکی از اصلی ترین معایب سکونت در طبقه اول ، کم بودن نور آن می باشد که دیگر واحد ها با این مشکل رو به رو نیستند. وجود درختان و همچنین ساختمان های بلندتر باعث میشوند که نور کمتری به طبقه اول برسد.به همین دلیل ساکن طبقه اول باید برای جبران کمبود نور، چراغ های بیشتری را در خانه روشن کنند که این کار نیز باعث بالارفتن هزینه های ساکن میشود.

4- ایجاد هزینه بیشتر برای گرم کردن خانه

یکی از مزایای سکونت در طبقه اول، خنک بودن آن در تابستان است. اما این مزیت در فصل سرما تبدیل به یک عیب می شود و تبدیل به یکی از اصلی ترین مشکلات طبقه اول می شود. بدین صورت که، چون طبقه اول بر روی پیلوت یا پارکینگ می باشد، گرم کردن آن بسیار سخت می شود. به عبارتی برای گرم کردن خانه، ساکن باید متقبل هزینه های بیشتری شود و انرژِی بیشتری صرف می شود.

با دوستان خود به اشتراک بگذارید
5 1 رای
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
2 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
نوید جعفری

اگه درهای پارکینگ خونتون رول آپ هستش از من می شنوید طبقه یک نگیرید. مخصوصا اگه تعداد واحدها زیاده و واحدتون سمت درهای پارکینگه.

مدیر وبلاگ

سلام.
خیلی ممنون بابت نکته نظری که با بقیه خواننده ها به اشتراک گذاشتید.

2
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x
Scroll to Top
اسکرول به بالا

نسخه ی نمایشی ویژه‌ی مدیران ساختمان پیاده سازی شده است تا بتوانند ، در کمترین زمان سامانه آپارتمانا و امکانات و گزارشات آنرا بررسی کنند.

در صورتیکه مدیر ساختمان هستید ، بر روی دکمه زیر کلیک کنید