قوانین شهرک های ویلایی + مزایا و معایب زندگی در شهرک ویلایی

قوانین شهرک های ویلایی

شهرک‌های ویلایی، شهرک‌هایی هستند که در آن‌ها تعداد زیادی از ویلاها در کنار یکدیگر ساخته شده‌اند. این شهرک‌ها معمولا در شمال کشور دیده می‌شوند. قیمت ویلا در شهرک ویلایی به‌صرفه‌تر از خرید ویلا در سایر نقاط شهر است.

از طرفی قوانین شهرک های ویلایی سبب شده است تا این شهرک‌ها از امنیت بسیار بالایی برخوردار باشند و در آن‌ها امکانات زیادی قابل دسترس می‌باشد. از آن‌جایی که شهرک‌های ویلایی مزیت‌های فراوانی دارند، بنابراین بسیاری از افراد برای خرید ویلاهای آن اقدام می‌کنند.

همان‌طور که برای زندگی در یک آپارتمان نیازمند رعایت قوانینی هستید، برای خرید و اقامت در شهرک‌های ویلایی نیز باید از یک سری قوانین و رعایت آن‌ها اطلاعات کافی داشته باشید. به همین علت در ادامه درباره قوانین شهرک های ویلایی صحبت می‌کنیم. تا انتها با ما همراه شوید.

افراد غریبه حق ورود به شهرک ویلایی ندارند

عدم ورود افراد غریبه

از قوانین شهرک های ویلایی موجود در این شهرک‌ها می‌توان به عدم اجازه به افراد غریبه برای ورود به شهرک اشاره کرد. معمولا در ورودی شهرک‌ها نگهبانی قرار داده شده است که از وارد شدن افراد غریبه جلوگیری می‌کند.

بعضی از شهرک‌ها امکانات تفریحی زیادی دارند و ممکن است به دلیل تعریف و حرف سایرین بخواهید به آن شهرک راه پیدا کنید. اما باید به این قانون الزامی توجه کنید و بدانید شما را به آن‌جا راه نمی‌دهند.

این موضوع به خاطر افزایش امنیت ساکنان آن شهرک است. ساکنان برای امنیت ویلاهای خود به‌صورت سالیانه مبالغی را پرداخت می‌کنند.

از طرفی این مبلغ برای استفاده از امکانات رفاهی و تفریحی نیز در نظر گرفته می‌شود. بنابراین تنها کسانی حق استفاده را از این امکانات دارند که ساکن آن شهرک باشند.

احترام به همسایه‌ها و رعایت حقوق آن‌ها

از جمله قوانین شهرک های ویلایی احترام به همسایه‌ها و رعایت حقوق شهروندان شهرک خواهد بود. در شهرک‌های ویلایی، ویلاها در مجاورت یکدیگر قرار گرفتند و فاصله ویلای شما با آن‌ها بسیار کم است. فضای بیرون این ویلاها نیز به‌صورت اشتراکی خواهد بود و همه همسایه‌ها به یک میزان حق استفاده را از آن دارند.

در نتیجه در مواقعی که می‌خواهید از فضای بیرون استفاده کنید و به تفریح بپردازید، باید با ایجاد صدا باعث مزاحمت برای سایر همسایه‌ها نشوید.

از طرفی رعایت حریم خصوصی ویلاهای اطراف نیز ضرورت دارد و نباید به این حریم پا بگذارید. برخی از خانواده‌هایی که در این ویلاها هستند، تمایل دارند تا اوقات فراغت خود را در محوطه شهرک سپری کنند. به حریم این خانواده‌ها نیز باید احترام بگذارید و برخورد مسالمت‌آمیزی با آن‌ها داشته باشید.

پرداخت شارژ شهرک ویلایی

پرداخت حق شارژ

پرداخت شارژ نیز از جمله قوانین شهرک های ویلایی است. شارژ شهرک معمولا سالانه یا ماهیانه خواهد بود و برای مواردی از جمله امکانات تفریحی، امکانات رفاهی، نگهبانی، نورپردازی، سرویس آسانسور، فضای سبز، زیباسازی شهرک، تمیزکاری و نظافت، تفریحات ورزشی و اقدامات الزامی دیگر دریافت می‌شود.

در نتیجه اگر قصد خرید ویلا را در یکی از این شهرک‌ها دارید، باید بدانید برای استفاده از امکانات آن ملزم به پرداخت شارژ به‌صورت ماهیانه یا سالانه خواهید بود.

هزینه‌هایی که در بالا بیان شدند، بین تمام ویلاها تقسیم خواهند شد و به‌این شکل سهم هر ویلا مشخص می‌شود.

اگر می‌خواهید فضای اطراف ویلا، نورپردازی و فضای سبز محوطه ویلای شما همیشه تمیز و مرتب باشد، باید این هزینه را به‌طور مرتب پرداخت کنید.

مدیر شهرک ویلایی

در قوانین شهرک های ویلایی، انتخاب مدیر برای شهرک قانون خاص و مشترک ندارد و هر شهرک با توجه به ملزومات و نکات خود اقدام به انتخاب مدیر و نوشتن اساسنامه شهرک ویلایی می‌کند.

با این‌حال در ادامه تعدادی از قوانین شهرک های ویلایی را برای انتخاب مدیر بیان می‌کنیم.

الف: قبل از انتخاب مدیر ابتدا باید هیئت مدیره تشکیل دهید. معمولا اعضای هیئت مدیره 7 نفر هستند که از این تعداد 5 نفر اصلی و 2 نفر عضو علی‌البدل خواهند بود.

ب: بعد از انتخاب هیئت مدیره باید یک نفر را که واجد شرایط باشد، به‌عنوان مدیر انتخاب کرد. این شخص را می‌توانید از اعضای شهرک یا از بیرون شهرک انتخاب کنید.

ج: طبق اساسنامه و قوانین شهرک های ویلایی، اختیارات و وظایف مدیر به ایشان ابلاغ شود. این وظایف به‌صورت کتبی نوشته شده‌اند.

د: برای مدیر شهرک دستمزدی در نظر بگیرید.

ه: مدیر نمی‌تواند به‌طور موقت یا دائم کسی را جایگزین خود کند.

ث: اگر مدیر به وظایف خود عمل نکند یا به دیگران تعهد بدهد و به آن عمل نکند، باید خسارت‌های وارد شده را از جیب خود بپردازد.

 

مزایا شهرک های ویلایی

حراست و نگهبانی

در قوانین شهرک های ویلایی، حراست و نگهبانی نقش بسیار زیاد و مهمی دارد، زیرا تمام کارها و فعالیت شما در شهرک تحت نظارت نگهبانی و تیم آن خواهد بود.

تمام امور مرتبط با امنیت شهرک مانند ورود و خروج مهمان، جابه‌جایی وسایل و تجهیزات شهرک، ورود و خروج خود و خانواده‌تان، همگی از مواردی هستند که زیر نظر حراست انجام می‌شوند. بنابراین نباید در صورت بروز مشکلی از قوانین گله‌مند شوید.

قوانین مرتبط با حراست تنها برای افزایش سطح امنیت در شهرک است، در نتیجه اگر می‌خواهید امنیت خود و ویلایتان را حفظ کنید، بهتر است به این قوانین احترام بگذارید و برای رعایت آن‌ها کاملا دقت کنید.

قیمت بهتر

شرکت های سازنده این ویلاها از کمترین فضای ممکن بیشترین استفاده را میکنند و در این فضاها ویلاهایی با تراکم بالا و طراحی هایی که تا حدودی یکسان هستند، می سازند. همچنین به دلیل حجم مصرف بالا، مصالح و مواد اولیه را به صورت کلی تهیه میکنند که هزینه تهیه آن ها بسیار کم میباشد. به همین دلیل خرید این ویلا ها در مقایسه با ویلاهای معمولی به صرفه تر خواهد بود.

اطمینان از منابع آب، برق و گاز

قوانین شهرک های .یلایی

 تهیه این امکانات که جزو امکانات اولیه هستند برای یک ویلا بسیار حائز اهمیت هستند و حتی باعث ایجاد مشکلاتی نیز میشوند.اما کسانی که این ویلا ها را میخرند نیاز به پیگیری این مسائل ندارند و پیگیری آنها بر عهده شرکت سازنده می باشد. بنابراین افرادی که این ویلا ها را میخرند نگرانی بابت این موضوع نخواهند داشت.

معایب شهرک های ویلایی

خرید و تهیه ویلا در این شهرک ها در کنار مزایا، معایبی نیز دارد. زمینی که این ویلا ها در آن ساخته میشود، مشترک است. بنابراین رسمی بودن سند آن و همچنین نوع کاربری آن موضوعی بسیار مهم است که باید به آن توجه ویژه شود. به همین دلیل تغییرات در محوطه شهرک یا نمای ویلا به سادگی قابل اجرا و امکان پذیر نخواهد بود و برای اجرای آن حتما باید مجوز کسب شود.

سخن نهایی

شهرک‌های ویلایی، شهرک‌هایی هستند که در آن تعداد زیادی از ویلاها در کنار هم ساخته شده‌اند و افراد برای خرید آن‌ها اقدام می‌کنند.با توجه به این‌که فضای بیرونی در هر ویلای داخل این شهرک‌ها عمومی است و مابقی ساکنان نیز حق استفاده را از آن دارند، بنابراین توجه به قوانین شهرک های ویلایی اهمیت پیدا می‌کنند.

اگر شما نیز قصد خرید یکی از این ویلاها را دارید، ابتدا بهتر است به‌صورت کامل از این قوانین اطلاعات کافی به‌دست آورید و سپس درباره سکونت در آن شهرک تصمیم لازم را بگیرید.

با دوستان خود به اشتراک بگذارید
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x
Scroll to Top
اسکرول به بالا

نسخه ی نمایشی ویژه‌ی مدیران ساختمان پیاده سازی شده است تا بتوانند ، در کمترین زمان سامانه آپارتمانا و امکانات و گزارشات آنرا بررسی کنند.

در صورتیکه مدیر ساختمان هستید ، بر روی دکمه زیر کلیک کنید