20 تا از مهمترین نکات قبل از قرارداد اجاره که هیچکس به شما نمی گوید!

اگر تصمیم دارید به خانه‌ی جدیدی نقل مکان کنید و آپارتمان بعدی خود را انتخاب کرده‌اید، حتماً پیش از امضای قرارداد اجاره دنبال فرصتی باشید تا در آن‌جا قدمی بزنید و خانه را با لیست خواسته‌های خود بررسی کنید. ما در اینجا مهمترین نکات قبل از قرارداد اجاره را با هم بررسی می کنیم.
همچنین باید شواهد فیزیکی و ظاهر خانه را مد نظر قرار دهید تا جلوی هزینه‌های احتمالی را بگیرید.

در این مطلب از دید یک بازرس خانه به این موضوع می‌پردازیم که در اولین گشت‌وگذار در یک خانه باید به چه نکاتی توجه کنید.

پس تا انتها همراه ما باشید و از این دستورالعمل‌ها برای کمک به ارزیابی آگاهانه وضعیت خانه و آگاهی از نکات اجاره آپارتمان بعدی خود از نرم افزار مدیریت شارژ ساختمان استفاده کنید.

معرفی بهترین نکات قبل از قرارداد اجاره خانه

در ادامه مهمترین نکات قبل از قرارداد اجاره خانه را بررسی می‌کنیم که هیچوقت نباید آن ها را فراموش کنید.

1- کف طبقات را بررسی کنید

اولین نکته مهم از نکات قبل از قرارداد اجاره این است که در نزدیکی حمام به دنبال کف‌هایی با افتادگی یا برآمدگی غیر معمول باشید. وجود چنین چیزهایی می‌تواند وضعیت نادرست لوله‌کشی را نشان دهد. افتادگی کف در قسمت‌های دیگر می‌تواند به معنای نیاز به تغییر و تعمیر باشد.

2- به ترک‌های دیوار توجه کنید

این یک حقیقت مسلم است که دیوار دارای ترک ایرادات داخلی و ساختاری را نشان می‌دهد. شکاف در دیوار آجری به معنای نشست ساختمان است و مشکلات ساختاری جدی را مشخص می‌کند.

ترک‌های کوچک دیوار خشک احتمالاً نگران‌کننده نیستند اما ترک‌های بزرگ‌تر یا با تغییر رنگ، ممکن است نشان‌دهنده مشکلات ساختاری یا نشتی باشند و یکی از نکات قبل از قرارداد اجاره است که باید درخواست کنید تا رفع شوند.

3- وضعیت کاغذدیواری‌ها و رنگ دیوارها را بررسی کنید

خرابی-کاغذ-دیواری

اگر به آپارتمانی می‌خواهید نقل مکان کنید که دیوارهای آن کاغذدیواری دارند با دقت وضعیت آن‌ها را بررسی کنید. آیا خراب هستند؟ برآمدگی دارند؟ اگر نیاز به تعویض آن‌ها وجود دارد صاحبخانه این کار را انجام خواهد داد یا نه؟

همچنین رنگ دیوارها را بررسی کنید که نیاز به رنگ جدید دارند؟ خوردگی روی دیوارها دیده می‌شود که باید مجددا گچ‌کاری کرد؟ بسیاری از افرادی که پس از عروسی به خانه جدید می‌روند دوست دارند دیوارها رنگ مناسبی داشته باشد.

این مورد از مهمترین نکات قبل از قرارداد اجاره خانه است چون در صورتی که نتوانید آن ها را متقاعد کنید بایستی در نهایت هزینه بیشتری را پرداخت کنید. در مورد این مسائل با صاحبخانه قبل از امضای قرارداد اجاره صحبت کنید که پول رنگ دیوارها و رنگ‌آمیزی را قبول می‌کند یا خیر.
برخی از صاحبخانه‌ها نیز در مورد کوبیدن تعداد میخ زیاد به دیوار حساس هستند، در مورد چنین چیزهایی نیز همین ابتدا صحبت کنید تا موقع تسویه و واگذاری خانه در پایان قرارداد با مشکل روبرو نشوید. 

4- برق و لوله‌کشی از مهمترین نکات قبل از قرارداد اجاره

برای مسائل مربوط به برق و لوله‌کشی، توصیه می‌کنیم یک متخصص به همراه داشته باشید. البته خودتان هم با دقت نسبت به ظاهر و عملکرد لوله‌ها، می‌توانید از صحت آنها اطمینان حاصل کنید.

5- برای تست پریزها، یک شارژر تلفن همراه داشته باشید

قبل از امضای قرارداد اجاره، باید از عملکرد همه خروجی‌های برق اطمینان حاصل کنید. ساده‌ترین راه برای انجام این کار این است که یک شارژر به همراه داشته باشید و دستگاه خود را در هر پریز وصل کنید.

6- نگاهی به پنل برق بیندازید

به‌طور کلی، یک پنل الکتریکی را که مرتب و منظم با هر سیم و اتصال مشخص شده است، باید به فال نیک گرفت. در حالی که ظاهر آشفته سیم‌های قطع شده نشانه خوبی نیست و از نظر ایمنی می‌تواند مشکل‌آفرین باشد.

7- توالت، سینک ظرف‌شویی، دوش و حمام را قبل از امضای قرارداد اجاره آزمایش کنید

حمام

درست است که تعویض شیر آب معیوب پس از خرید خانه مسئله مهمی نیست اما توصیه می‌کنیم هنگام نقل مکان همه چیز در وضعیت عادی قرار داشته باشد. به تمام چیزهایی که در حمام خود دارید، یک نگاه دقیق بیندازید.

8- زیر سینک‌ها را بررسی کنید

آخرین مکان برای بررسی مجدد، زیر سینک ظرف‌شویی در آشپزخانه و حمام است. نگاهی سریع به سینک ظرف‌شویی به شما این امکان را می‌دهد که ببینید آیا آثار آسیب، کپک، لکه آب یا بوی کثیف وجود دارد یا خیر. این علائم می‌تواند نشتی در لوله‌کشی سینک ظرف‌شویی را نشان دهد.

برای اطمینان، آب را برای چند دقیقه در سینک باز بگذارید تا مطمئن شوید که به‌درستی تخلیه می‌شود.

9- هزینه‌های جانبی را پیش از قرارداد اجاره ارزیابی کنید

تنها روی هزینه اجاره خانه تمرکز نکنید. اجاره خانه تنها بخشی از هزینه‌ها است. مطمئن شوید که تمام هزینه‌های جانبی خانه جدید خود را در نظر می‌گیرید.

توصیه می‌کنیم در مورد نگهداری از وسایل و امکانات اضافی مانند استخرها، سیستم‌های گرمایش و سرمایش و همچنین نظافت و نگهداری محیط بیرون ساختمان سؤال بپرسید.

همچنین یکی از نکات اجاره آپارتمان، سوال در مورد هزینه شارژ است. شما با استقرار در آپارتمان جدید خود می‌توانید نرم‌افزار آپارتمانا را به مدیر ساختمان برای مدیریت شارژ ساختمان پیشنهاد دهید.

10- وضعیت پرداخت قبوض از مهمترین نکات قبل از قرارداد اجاره

پیش از آنکه قرارداد اجاره را امضاء کنید، از صاحبخانه یا مستأجر قبلی بخواهید تمام قبوض آب و برق را تسویه کنند.

همچنین اگر در فصل گرما نقل مکان می‌کنید، از سلامت کولر مطمئن شوید تا بعداً متحمل هزینه اضافه نشوید.  اگر صاحب بنگاه از شما خواست خودتان کولر را تعمیر کنید و این هزینه را از روی قرارداد اجاره و هزینه اجاره اول کم خواهد کرد، حتماً این توافق را مکتوب کنید تا بعداً با مشکل روبرو نشوید.

همچنین چنین مسائلی را به اطلاع صاحبخانه برسانید، شاید او نظر متفاوتی در مورد توافق روی این هزینه‌ها داشته باشد.

سخن نهایی

بسیاری از افراد به دلایلی که شاید رایج‌ترین آن‌ها نداشتن تجربه قبلی آپارتمان‌نشینی است، ممکن است کورکورانه اقدام به امضای قرارداد اجاره کنند. نتیجه چنین چیزی اکثر اوقات تحمل هزینه‌های اضافه و همچنین مشکلات احتمالی پس از پایان قرارداد و تحویل آپارتمان است.

با رعایت نکات بالا تا حد زیادی می‌توانید جلوی چنین مسائلی را بگیرید و تجربه بهتری را برای خودتان و شریک احتمالی زندگی‌تان رقم بزنید.

با دوستان خود به اشتراک بگذارید
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x
Scroll to Top
اسکرول به بالا

نسخه ی نمایشی ویژه‌ی مدیران ساختمان پیاده سازی شده است تا بتوانند ، در کمترین زمان سامانه آپارتمانا و امکانات و گزارشات آنرا بررسی کنند.

در صورتیکه مدیر ساختمان هستید ، بر روی دکمه زیر کلیک کنید