در بازدید ملک برای اجاره به این نکات دقت کنید

یکی از مهم‌ترین موارد در هنگام اجاره ملک، بررسی دقیق ساختمان و خانه است. در واقع یک انتخاب نامناسب می‌تواند به سرعت شما را از اجاره آن، پشیمان کند و همین موضوع باعث به وجود آمدن مشکلات زیادی می‌شود به همین دلیل در هنگام بازدید ملک به‌خوبی تمامی موارد را مورد بررسی قرار دهید تا بتوانید بر اساس شرایط خود، بهترین انتخاب را داشته باشید. در هنگام بازدید از ملک باید به نکات مختلفی توجه کنید که در ادامه به مهم ترین آن‌ها اشاره می‌کنیم.

در بازدید ملک برای اجاره به این نکات دقت کنید

8 نکته مهم در هنگام بازدید از خانه

1- شلوغی محله یا ساختمان: حتما در هنگام بازدید ملک به محله و میزان شلوغی ساختمان دقت داشته باشید، برای مثال اگر به دنبال یک محله ساکت و خلوت هستید، خیابان‌های مربوط به مرکز شهر نمی‌تواند گزینه مناسبی باشد. قطعا پس از گذراندن یک روز کاری، برای استراحت در خانه نیاز به یک فضا آرامش بخش دارید، به همین دلیل حتما به محله و ساکنین ساختمان توجه داشته باشید.

2- امکانات رفاهی موجود در اطراف ملک: بهتر است قبل از اجاره خانه، مدت زمان کوتاهی را صرف وقت گذراندن در اطراف ملک مورد نظر کنید تا بتوانید از امکانات رفاهی که در آن محله وجود دارد، مطلع شوید. نزدیکی سوپر مارکت، پارک یا فضا سبز، مدرسه و ایستگاه اتوبوس یا مترو جزو مواردی است که باید در نزدیکی ملک وجود داشته باشند.

3- طبقات ساختمان اهمیت دارند: طبقات میانی ساختمان بهتر از همکف و یا طبقه آخر ساختمان است. همکف به دلیل رفت و آمد، سروصدا بیشتری نسبت به دیگر طبقات دارد و طبقه آخر در فصل گرما و سرما می‌تواند، مشکلات مخصوص به خود را داشته باشد. البته این نکته را در نظر داشته باشید که تعداد واحدهای طبقات نیز اهمیت فراوانی دارد، قطعا هرچه تعداد واحدها کمتر باشد، بهتر است.

4- حواستان به کنتورها باشد: حتما از مجزا بودن کنتورهای آب، برق و گاز اطمینان پیدا کنید و یا در صورتی که برای آن‌ها کنتور مجزایی وجود نداشت، شرایط محاسبه هزینه‌ها را از مدیر ساختمان سوال کنید تا در آینده با مشکلی رو به رو نشوید.

5- نورگیر بودن ملک: قطعا نورگیر بودن خانه می‌تواند یک مزیت فوق العاده باشد، نور طبیعی تاثیر مثبتی در انرژی افراد خانواده خواهد داشت. معمولا خانه‌های جنوبی نسبت به خانه‌های شمالی، نورگیر تر هستند اما برای اطمینان بیشتر می‌توانید برای بازدید ملک، ساعت‌های به خصوصی را انتخاب کنید تا بتوانید از نورگیر بودن ملک اطمینان پیدا کنید.

6- سیستم‌های گرمایش و سرمایش: در هنگام بازدید از خانه، حواستان به سیستم‌های مربوط به گرمایش و سرمایش باشد و آن‌ها را به‌خوبی بررسی کنید. اگر ملک مورد نظر از کولر، بخاری یا شوفاژ برای سرمایش و گرمایش استفاده می‌کند از عملکرد آن‌ها اطمینان پیدا کنید.

7- پارکینگ: بهتر است که ملک مورد نظر دارای پارکینگ باشد زیرا نداشتن پارکینگ می‌تواند دردسرهای زیادی به همراه داشته باشد. در بازدید ملک این نکته را در نظر داشته باشید که هرچقدر شیب پارکینگ کمتر باشد از مرغوبیت بالاتری برخوردار است.

8- شارژ ساختمان: حتما میزان شارژ ماهیانه ساختمان را از مدیر ساختمان بپرسید، برخی از افراد تصور می‌کنند که هرچقدر میزان شارژ ساختمان کمتر باشد، بهتر است اما این‌طور نیست بلکه هزینه شارژ ساختمان بر اساس، خرج‌های ماهیانه مخصوص به ساختمان محاسبه می‌شود و ساختمان‌هایی که به نظافت یا زیبایی اهمیت بیشتری می‌دهند، هزینه‌های بیشتری نیز دارند.

9- آشپزخانه را به‌خوبی بررسی کنید: همان ‌طور که می‌دانید، خانم‌ها ساعات زیادی را در آشپزخانه مشغول پخت و پز هستند به همین دلیل اندازه آشپزخانه و همچنین نورگیر بودن آن اهمیت فراوانی دارد. در هنگام بازدید ملک به این نکته توجه کنید که اتصالات پکیج، ماشین لباسشویی، ظرف‌شویی و دیگر موارد در جای مناسبی باشند.

10- حواستان را جمع کنید: بسیاری از افراد برای اجاره دادن ملک، ممکن است بسیاری از معایب ساختمان را به شما نگویند و یا حتی آن‌ها را پنهان کنند به همین دلیل بهتر است به جای اعتماد به فرد مقابل، خودتان در هنگام بازدید ملک تمامی موارد لازم را چندین بار و باحوصله مورد بررسی قرار دهید تا بتوانید، انتخاب مناسبی داشته باشید.

برای بازدید ملک چه زمانی مناسب است؟

برای بازدید ملک چه زمانی مناسب است؟

برای بازدید ملک باید با مشاوره املاک و صاحب‌خانه هماهنگی‌های لازم را انجام دهید تا بتوانید از خانه بازدید کنید اما برای ارزیابی بهتر ملک و آشنایی بیشتر با همسایه‌های ساختمان، بهتر است یک‌بار در شب و یک‌بار در روز از ملک بازدید کنید البته اگر شرایط فراهم بود، بازدید ملک در روز تعطیل نیز می‌تواند بسیار مناسب باشد. برای آشنایی با محیط ساختمان و ساکنین آن، چندین بار برای بازدید از خانه اقدام کنید، قطعا این نکته آن‌قدر اهمیت دارد تا زمانی را برای انجام آن صرف کنید، این نکته را در نظر داشته باشید که همسایه‌ها و شرایط ساختمان در آسایش شما تاثیرات فراوانی دارد.

بیشتر بخوانید: دانلود نرم افزار مدیریت ساختمان رایگان

سخن پایانی:

رعایت کردن تمامی موارد گفته شده در هنگام بازدید ملک ممکن است کار دشواری باشد اما برای داشتن یک انتخاب مناسب باید این دشواری را تحمل کنید و باحوصله به دنبال یک ملک مناسب باشید، زیرا قرار است مدت زمان طولانی را در آن ملک زندگی کنید و باید در خانه حس خوبی داشته باشید، در هنگام بازدید ملک به‌تمامی موارد گفته شده در این مقاله دقت کنید و از آن به‌عنوان یک چک‌لیست استفاده کنید.

با دوستان خود به اشتراک بگذارید
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x
Scroll to Top
اسکرول به بالا

نسخه ی نمایشی ویژه‌ی مدیران ساختمان پیاده سازی شده است تا بتوانند ، در کمترین زمان سامانه آپارتمانا و امکانات و گزارشات آنرا بررسی کنند.

در صورتیکه مدیر ساختمان هستید ، بر روی دکمه زیر کلیک کنید