توصیه هایی برای ساده تر شدن اسباب کشی با کودکان

اسباب‌کشی می‌تواند برای تک تک اعضای خانواده استرس‌زا باشد. حتی تحقیقات نشان می‌دهند میزان استرس حاصل از اسباب‌کشی به‌قدری زیاد است که با طلاق و مرگ یکی از عزیزان برابری می‌کند! حال شما تصور کنید اسباب کشی با کودکان چه فرایند پر زحمتی خواهد بود. با این‌که کودکان در هر رده سنی می‌توانند با محیط اطراف خود سازگار شوند، نحوه سازگاری‌ آن‌ها به طرق مختلف خود را نشان می‌دهد.
ما در این مقاله نمی‌خواهیم درباره تاثیر اسباب کشی بر روحیه فرزندان صحبت کنیم بلکه می‌خواهیم با ارائه راه‌حل ها و ترفندهایی مسیر اسباب کشی با کودکان را راحت تر کنیم.

کودکان ممکن است در طی اسباب کشی، رفتارهای عجیب و غیر معمول از خود نشان دهند. یکی از رایج‌ترین تاثیرات منفی اسباب‌ کشی با فرزندان ، مشکل خوابیدن آن‌ها در آینده است.

اکثر کودکان دچار بی‌خوابی می‌شوند، زیرا که در محیط جدید و غیر آشنای اتاق احساس راحتی نمی‌کنند یا آن‌هایی که خوش خواب هستند کابوس می‌بینند و خواب ناآرامی دارند. در واقع محیط جدید برای کودکان ایجاد ترس می‌کند.

البته تمام این مشکلات و تاثیرات موقتی هستند و در طول زمان رفع خواهند شد. اما شما به عنوان یک پدر یا مادر می‌توانید به فرزندانتان کمک کنید تا هر چه زودتر به خانه جدید خود عادت کنند و کمتر احساس غریبی داشته باشند.

بنابراین، ما در این مقاله برای سهولت کار شما 6 ترفند ساده را گردآوری کرده‌ایم تا اسباب کشی با کودکان را به بدون دردسر انجام دهید.

ترفندهای اسباب‌ کشی با کودکان

اسباب کشی با کودکان

مهم نیست فرزندان شما چند سال سن دارند، در هر صورت اسباب‌کشی روی آن‌ها تاثیر خواهد گذاشت. اما با رعایت نکات زیر ما به شما تضمین می‌کنیم این تاثیر در کوتاه‌ترین زمان ممکن از بین خواهد رفت.

1- تا حد ممکن از برنامه روزانه کودک خود غافل نشوید

شاید در بحبوحه اسباب کشی با کودکان و زمانی که همه‌ چیز به هم ریخته است و به‌شدت مشغول مرتب و منظم کردن اوضاع هستید، انجام کارهای روزانه و روتین غیرممکن به نظر برسد. اما باید تمام تلاش خود را به‌ کار بگیرید تا در برنامه‌های کودکتان به‌ویژه ساعت خواب و خوراک او تغییری ایجاد نشود.

با انجام کارهای روزانه‌ای که معمولا با فرزند خود انجام می‌دادید، این حس را به او انتقال می‌دهید که تغییر بزرگی در زندگی‌ او رخ نداده است و همه چیز به‌زودی روبراه خواهد شد.

2- قبل از اسباب‌کشی با کودکان خود صحبت کنید

اسباب کشی با کودکان

با کودک خود درباره اتفاقی که قرار است رخ دهد صحبت کنید، حتی اگر کودک نوپا دارید. بدانید که کودکان بسیار کوچک هم می‌توانند مفهوم اسباب‌کشی را درک کنند.

در هنگام صحبت با کودک خود از کلمات ساده استفاده کرده و سعی کنید اسباب‌کشی را یک ماجرای هیجان‌ انگیز جلوه دهید. در این زمینه می‌توانید از کتاب‌های داستان نیز کمک بگیرید و قصه‌ای درباره اسباب‌کشی برای او تعریف کنید.

البته روش‌های بالا زمان اسباب کشی با کودکان زیر یک سال جوابگو نیست. در عوض تمام تلاش خود را در حفظ آرامش به‌کار گیرید. زیرا نوزادان اغلب استرس و اضطراب والدین خود را احساس می‌کنند.

3- خانه جدید را به کودک خود نشان دهید

قبل از اسباب‌ کشی با کودکان خود به خانه جدید بروید و بگذارید محل زندگی جدیدشان را ببینند. اتاق‌ها را نشان او دهید و از او برای چیدن اتاقش کمک بخواهید. تعدادی کاغذ و مدادرنگی همراه داشته باشید و به او بگویید تصویری را که از اتاقش دارد روی کاغذ بکشد تا به همان شکل آن را آماده کنید.

می‌توانید از خانه جدید فیلم‌برداری کنید و به فرزند خود نشان دهید تا قبل از نقل مکان بداند در انتظار چه خواهد بود. بدین صورت تغییر خانه برای فرزندتان مانند یک غول بزرگ و ترسناک ظاهر نمی‌شود و او احساس امنیت بیشتری خواهد داشت.

4- در اسباب کشی با کودکان ، کارهای کوچک را به کودکان بسپارید

اسیاب کشی با کودکان

اجازه دهید فرزندتان در جمع آوری وسایل اتاقش کمک کند. اگر وسایلش را بدون حضور او جمع کنید و به خانه جدید انتقال دهید، ممکن است وحشت زده شود و بهانه وسایل و اسباب بازی‌هایش را بگیرد.

در عوض یک جعبه به او بدهید و بخواهید اسباب بازی‌های مورد علاقه‌اش را در آن بچیند و همراهش به داخل ماشین بیاورد تا در سفر ماجراجویی به سمت خانه جدید در کنارش باشند.

در خانه جدید نیز اتاق کودک را در اولویت قرار دهید و ابتدا وسایل بازی فرزند خود را از جعبه خارج کنید. تا زمانی که کودکان وسایلی برای مشغول شدن داشته باشند دیگر بهانه نخواهند گرفت و به خانه جدید زودتر عادت می‌کنند.

5- با تلویزیون وقت کشی کنید

در این دوره نگران مشغول شدن بیش از اندازه کودک خود با تلویزیون و گوشی نباشید. می‌توانید چند ساعت در روز تلویزیون را روشن کنید، کارتون مورد علاقه فرزندتان را بگذارید و در حالی که او سرگرم تماشا است، به ‌آسانی به کارهای دیگر خود برسید.

فراموش نکنید در هنگام اسباب ‌کشی با کودکان به انرژی و آرامش فراوانی نیاز دارید. هنگامی که کودک خود را با کارهای کوچک سرگرم کنید، انرژی شما صرف کودکتان نمی‌شود و قادر خواهید بود برنامه‌های خود را به‌موقع اجرا کنید.

6- برای کنار آمدن با اوضاع زمان بگذارید

اسباب کشی با فرزندان

درک این حقیقت که عادت به هر چیزی در طول زمان امکان پذیر است به شما کمک می‌کند تا هفته‌های اول اسباب کشی با کودکان را راحت‌تر سپری کنید.

به عبارت دیگر اگر نیاز بود اجازه دهید فرزندتان چند شب اول را پیش شما بخوابد. یا شب‌ها در اتاقش بمانید و برایش قصه بگویید تا خوابش ببرد. نگران نباشید بعد از چند هفته تمام اعضای خانواده به خانه جدید خود عادت خواهند کرد و زندگی به روال گذشته‌اش بر می‌گردد.

سخن نهایی

اسباب‌کشی چیزی نیست که هر کسی از آن استقبال کند و به‌ویژه زمانی که فرزند دارید مشکلات ممکن است دوچندان باشد. از نحوه جمع کردن وسایل گرفته تا دردسرهایی که ممکن است در حین انجام این کار برایتان رخ دهد.

اما با نکات بالا می‌توانید برای اسباب کشی با کودکان خود آمادگی بیشتری داشته باشید و بدون دردسر به مکان جدید خود بروید.

با دوستان خود به اشتراک بگذارید
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x
Scroll to Top
اسکرول به بالا

نسخه ی نمایشی ویژه‌ی مدیران ساختمان پیاده سازی شده است تا بتوانند ، در کمترین زمان سامانه آپارتمانا و امکانات و گزارشات آنرا بررسی کنند.

در صورتیکه مدیر ساختمان هستید ، بر روی دکمه زیر کلیک کنید