اپلیکیشن شارژ ساختمان آپارتمانا، چگونه به مدیر ساختمان کمک میکند؟

اپلیکیشن شارژ ساختمان

با افزایش جمعیت و وجود مشکل تامین مسکن در کشور ،هر روز بیش از پیش شاهد افزایش خانه های آپارتمانی خصوصا در شهرهای بزرگ هستیم . طرح های مسکن مهر در دولت قبل و طرح مسکن ملی در این دولت، خود بیانگر وجود نیاز روز افزون در بخش مسکن و اپلیکیشن شارژ ساختمان آپارتمانا می باشد. که با افزایش قیمت زمین راهکاری جز بالابردن تراکم در ساخت ساز ها نیست .

آیا تا بحال به این موضوع فکر کرده اید که تکلیف این همه خانه های آپارتمانی که اکنون برای متولدین دهه 60 و 70 (که اوج رشد جمعیت در این دو دهه بوده ) ساخته و روانه بازار شد، بعد از 20 سال (برای دهه 90 و 10 که اکثرا 1 یا دوفرزندی هستن) چیست؟؟

از آنجاییکه بخش های زیادی از آپارتمان ها و مجتمع ها ، بخش های اشتراکی ( مشاع) می باشد ، لذا هزینه های تعمیر ، نگهداری و تجهیز این بخش‌ها بر عهده‌ی  تمامی اهالی آن ساختمان می باشد. اما مدیریت ساختمان و تقسیم هزینه های ساختمان و اعلام و وصول آنها از ساکنین و مالکین ،کار ساده‌ای نبوده است.

به همین دلیل ما در این مقاله سعی داریم اپلیکیشن شارژ ساختمان آپارتمانا را معرفی کنیم تا علاوه بر سادگی، فرآیند مدیریت را برای مدیران و اهالی ساختمان لذتبخش نماید

مدیریت ساختمان

در آپارتمان و مجتمع مسکونی مالکیت‌های بخش های مختلف متفاوت می باشد. قسمت‌هایی از ساختمان در اختیار کامل هر یک از افراد قرار می‌گیرد و مالکیت آنها اختصاصی است. در مقابل قسمت‌هایی وجود دارد که افراد آپارتمان به‌طور مشترک از آنها بهره‌مند می‌شوند و اشتراکی هستند.

 

با مالکیتی که افراد مختلف در آپارتمان دارند تقسیم امورات و هزینه‌های آپارتمان مطرح می‌شود. در زبان عامیانه به هزینه‌هایی که مالکان یا مستأجران باید بپردازند شارژ گفته می‌شود. نرم‌افزار مدیریت ساختمان آپارتمانا تقسیم هزینه‌ها را آسان می‌کند.

برای نظم‌دهی به امورات آپارتمان و هزینه‌های آن شخصی را به‌عنوان مدیر انتخاب می‌کنند. این مدیر الزاماً از افراد آپارتمان نیست و می‌توان هر فرد شخصی یا حقوقی را برای این مسئولیت انتخاب کرد. این مسئولیت یک فرصت شغلی به حساب می‌آید و مزایای خود را دارد.

مدیر ساختمان به افراد آپارتمان، چه مالک و چه مستأجر، در زمان‌های لازم باید دسترسی پیدا کند. استفاده از اپلیکیشن شارژ ساختمان فضایی را شکل می‌دهد که مدیر و اعضای آپارتمان در هر زمانی می‌توانند در آن حضور پیدا کنند.

مدیر یک آپارتمان را مجمع عمومی ساختمان تعیین می‌کند. این مجمع متشکل از مالکان آپارتمان است. مسأجران هم می‌توانند در جلسات این مجمع شرکت کنند. برای مدیریت ساختمان هیئت مدیره هم می‌توان انتخاب کرد.

مدیر ساختمان در زمان مسئولیت به قوانینی که مصوب مجمع عمومی آپارتمان است عمل می‌کند. البته مدیر در برابر قوانینی که خلاف مقررات رسمی کشور است مسئول نیست.

 

وظایف و اختیارات مدیر ساختمان

وظایف مدیر ساختمان

اولین وظیفه برای مدیریت ساختمان را می‌توان بیمه کردن آپارتمان در برابر آتش‌سوزی دانست. کوتاهی مدیر ساختمان در این مورد مورد قبول نیست. اگر ساختمان بیمه نشود تأمین هزینه‌های آتش‌سوزی بر عهده‌ی مدیر است.

کاری که معمولاً مدیر ساختمان انجام می‌دهد تعیین شارژ پرداختی برای هر مالک یا مستأجر است. برخی از هزینه‌های آپارتمان مانند سرایداری مستقل از میزان سهم افراد از مالکیت ساختمان تعیین می‌شود. در مورد هزینه‌هایی که با توجه به وسعت مالکیت بخش اختصاصی مشخص می‌شود می‌توان قوانین دیگری هم در مجمع عمومی آپارتمان وضع کرد. دقت در تعیین شارژ ساختمان برای مدیریت مهم است. اپلیکیشن شارژ ساختمان میزان دقت مدیریت را افزایش می‌دهد.

مسئولیت‌پذیری مدیر ساختمان خیلی مهم است. مدیر نمی‌تواند وظایف خود را به‌طور اختیاری به شخص دیگر انتقال دهد و مسئولیت عواقب آن را قبول نکند. مدیریت ساختمان هر اقدامی را که انجام می‌دهد باید به اطلاع مجمع عمومی ساختمان برساند.

مجمع عمومی و مستأجران باید بتوانند ارتباط لازم با مدیر ساختمان را برقرار کنند و اگر اعتراضی دارند او را آگاه سازند. مدیریت وظیفه دارد به درخواست‌های افراد آپارتمان رسیدگی کند.

اپلیکیشن شارژ ساختمان آپارتمانا، دستیار مدیر ساختمان

مدیر ساختمان با استفاده از امکانات فضای دیجیتال می‌تواند مسئولیت‌های خود را سریع‌تر انجام دهد. در این فضا احتمال دسترسی به افراد در زمان‌های مورد نیاز زیاد است. نرم افزار آپارتمانا یک اپلیکیشن شارژ ساختمان است که مدیر آپارتمان را از قابلیت‌های فضای دیجیتال بهره‌مند می‌کند.

در نرم افزار آپارتمانا شارژ ماهیانه‌ی مالکان یا مستأجران با لحاظ کردن قوانین و توافقاتی که در صورت‌جلسات مجمع عمومی آپارتمان وجود دارد تعیین می‌شود. افراد آپارتمان وقتی در این نرم افزار حضور دارند فرآیند محاسباتی که برای مشخص کردن شارژ انجام می‌شود را مشاهده می‌کنند و بر آن نظارت می‌شود.

اپلیکیشن مدیریت ساختمان آپارتمانا به درگاه‌های پرداخت اینترنتی وصل می‌شود و مدیر را از مراجعه‌ی حضوری به واحدهای آپارتمانی بی‌نیاز می‌کند. همچنین گزارش‌های هزینه‌ها و پرداخت‌ها هم به اهالی آپارتمان در محیط این اپلیکیشن ارسال می‌شود.

مدیر ساختمان با نرم افزار آپارتمانا در ارتباز دائمی با مالکان و مستأجران آپارتمان قرار می‌گیرد. با این ارتباط اهالی ساختمان از اعلانات عمومی مانند تشکیل جلسه یا نظرسنجی برای پیشنهادات سریع‌تر آگاه می‌شوند.

برای دانلود اپلیکیشن شارژ ساختمان کلیک کنید.

ویژگی‌های نرم افزار آپارتمانا

اپلیکیشن مدیریت ساختمان آپارتمانا در دو نسخه‌ی سیستم عامل اندروید و آی‌اواس عرضه می‌شود. در مورد سیستم عامل ویندوز هم نگرانی وجود ندارد و می‌توان از نسخه‌ی تحت وب این نرم افزار استفاده کرد.

نرم افزار آپارتمانا ساده و زیبا است و رابط کاربری خوبی دارد که مدیر و افراد آپارتمان را در مسیر آسانی راهنمایی می‌کند. این نرم افزار تیم پشتیبانی خوبی دارد و رضایت مشتریان بسیاری را جلب کرده است.

استفاده از اپلیکیشن مدیریت ساختمان آپارتمانا برای یک هفته رایگان است. برای ساختمان‌هایی که چهار واحد دارد این مهلت دائمی می‌شود. آپارتمان‌هایی که بیشتر از چهار واحد دارند هر سال مبلغ معینی را پرداخت می‌کنند.

امکانات نرم افزار آپارتمانا

1- ثبت هزینه های ساختمان:

مدیر ساختمان به راحتی میتواند تمام مخارج ساختمان را ثبت نموده و در صورت نیاز آن هزینه را از طریق شارژ به ساکنین اعلام نماید. همچنین هزینه پس از ثبت، از موجودی صندوق ساختمان کسر می شود.

3- پرداخت آنلاین شارژ:

ساکنین ساختمان میتوانند پس از اینکه مدیر ساختمان شارژ را اعلام کرد، صورت حساب خود را به صورت آنلاین پرداخت کنند و پرداختی آنها نیز در سیستم به صورت خودکار ثبت میشود.

5- تابلو اعلانات و نظرسنجی:

هماهنگی و برگزاری جلسات ساختمان از کارهای سخت و ملال آور برای میران ساختمان است . مدیر ساختمان می تواند مواردی را که باید همه ساکنین از آن مطلع شوند را از طریق تابلو اعلانات اعلام کند یا اگر میخواهد در مورد موضوعی نظر بقیه ساکنین را بداند میتواند از قسمت نظر سنجی کمک بگیرد.

7- ارائه برگه صورت حساب:

مدیر ساختمان میتواند از برگه ی صورتحساب هر یک از شارژهای اعلامی ، پرینت گرفته و آن را در اختیار آن شخص قرار دهد. همچنین امکان اشتراک  گذاری برگه ی صورتحساب در واتس آپ و تلگرام نیز وجود دارد تا شخص با کلیک روی دکمه پرداخت آنلاین و یا اسکن بارکد روی صورتحساب ، اقدام به پرداخت شارژ خود نماید

2- مشاهده صورتحساب:

تمام ساکنین ساختمان میتوانند صورت حساب های  شارژ خود را  مشاهده کنند و برای پرداخت انها از داخل نرم افزار آپارتمانا اقدام کنند.

4- گزارش گیری:

مدیر ساختمان میتواند تمام پرداختی های ساکنین ، گردش صندوق ، گردش حساب اهالی ، بیلان ساختمان و ….را به صورت انلاین و به روز مشاهده کنند و حتی از انها گزارش به صورت اکسل  pdf  بگیرد.

6- ارسال پیامک:

در صورت اعلام شارژ توسط مدیر، پیامک اعلام شارژ به همرا لینک پرداخت برای تمام اهالی ساختمان ارسال میشود و ساکنین میتوانند به راحتی برای پرداخت صورت حساب خود اقدام کنند. همچنین پس از تسویه نیز پیامک تسویه صورت حساب برای ساکنین ارسال میشود.

8- محاسبه شارژ ساختمان:

در اپلیکیشن شارژ ساختمان آپارتمانا، محاسبه شارژ به صورت ثابت، پیش فرض و تلفیقی انجام میشود. مدیر ساختمان می تواند با توجه به نوع اعلام شارژ ساختمان خود، اعلام شارژ را انجام دهد تا به ساکنین اعلام شود و آن ها برای پرداخت شارژ خود اقدام کنند.

نرم افزار آپارتمانا ابزاری مطمئن برای مدیریت ساختمان است

امروزه تقریباً همه‌ی افراد دسترسی به اینترنت دارند. مدیر آپارتمان می‌تواند دسترسی به مالکان و مستأجران را به بستر اینترنت منتقل کند. در این صورت در زمان صرفه‌جویی زیادی می‌شود و بازدهی مدیریت بالا می‌رود.

نرم افزار آپارتمانا یک اپلیکشین شارژ ساختمان است که کارنامه‌ی خوبی برای رزومه‌ی خود دارد. تعیین شارژ ماهیانه وظیفه‌ای معمول و عمده برای مدیر ساختمان است که محاسبات خاص خود را دارد. با این نرم افزار مدیر، مالکان و مستأجران تعامل کارآمدی با یکدیگر دارند.

برای آشنایی بیشتر با نرم افزار آپارتمانا، ویدئو زیر را مشاهده کنید.

با دوستان خود به اشتراک بگذارید
5 1 رای
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x
Scroll to Top
اسکرول به بالا

نسخه ی نمایشی ویژه‌ی مدیران ساختمان پیاده سازی شده است تا بتوانند ، در کمترین زمان سامانه آپارتمانا و امکانات و گزارشات آنرا بررسی کنند.

در صورتیکه مدیر ساختمان هستید ، بر روی دکمه زیر کلیک کنید