یک مستاجر خوب چه ویژگی هایی دارد؟آیا شما مستاجر ایده آل هستید؟

زمانی که یک ملک یا خانه‌ای را اجاره می‌کنید باید بتوانید ویژگی های مستاجر خوب را داشته باشید تا ارتباط دوستانه و نزدیکی با صاحب خانه برقرار کنید این موضوع علاوه بر ایجاد حس دوستی میان مستاجر و صاحب خانه، باعث افزایش رضایت دو طرف خواهد شد و زمانی که هر دو طرف از معامله خود راضی باشند، می‌تواند باعث شود تا مدت زمان بیشتری را در ملک اجاره‌ای زندگی کنید.

در هنگام عقد قرارداد حواستان به صحبت‌های انجام شده باشد، یکی از ویژگی های مستاجر خوب این است که به تعهدهای خود پایبند بوده و به تمامی قول‌های خود عمل می‌کند. برای مثال اگر قرار است که به صورت ماهیانه اجاره‌ای پرداخت شود، آن را دقیقا سر زمان مشخص شده پرداخت کنید زیرا قطعا صاحب خانه برای دریافت آن برنامه ریزی انجام می‌دهد و در صورت تاخیر در پرداخت آن باعث ایجاد دلخوری و نارضایتی صاحب خانه می‌شود.

ویژگی های مستاجر خوب چیست؟

ویژگی های مستاجر خوب چیست؟

در این بخش به تمام ویژگی های مستاجر خوب اشاره می‌کنیم و بررسی آن می‌توانید متوجه شوید که آیا شما مستاجر ایده آل هستید یا خیر؟ رعایت این موارد علاوه بر اینکه باعث افزایش رضایت ساکنین ساختمان و صاحب خانه می‌شود، می‌تواند کمک فراوانی به آسایش و آرامش شما در زندگی‌های روزمره کند.

1- از خانه به بهترین شکل ممکن نگه داری کنید، جوری که انگار مالک خانه شما هستید. یکی از ویژگی های مستاجر خوب این است که از خانه و ساختمان در مقال صدمه‌های احتمالی جلوگیری می‌کند و اگر مشکلی به وجود بیاید آن را با صاحب خانه درمیان می‌گذارد.

2- به قوانین ساختمان احترام بگذارید و سعی کنید تا سروصدا خاصی ایجاد نکنید. بسیاری از موارد کوچک در صورت تکرار می‌تواند، باعث دلخوری در میان ساکنین ساختمان شود، برای مثال صدا تلویزیون می‌تواند برای دیگر ساکنین ساختمان مزاحمت ایجاد کند.

3- شارژ ساختمان را به موقع پرداخت کنید و برای افزایش سلامت و زیبایی ساختمان با مدیر ساختمان و دیگر ساکنین در ارتباط باشید.

4- به حق و حقوق صاحب خانه احترام بگذارید و اگر باید به صورت ماهیانه اجاره‌ای پرداخت شود، آن را به موقع پرداخت کنید. اگر به هر دلیلی نتوانستید سر موقع، اجاره را پرداخت کنید چند روز زودتر از موعد با صاحب خانه تماس بگیرید و این موضوع را اطلاع دهید و اگر مشکلی وجود دارد، موضوع را صادقانه بیان کنید.

5- یکی دیگر از ویژگی های مستاجر خوب این است که در برخورد با ساکنین ساختمان با خوش‌رویی رفتار می‌کند و اگر بین ساکنین ساختمان مشاجره‌ای به وجود آمد، به هیچ عنوان دخالت نمی‌کند.

6- امانت دار خوبی باشید، خانه‌ای که در آن زندگی می‌کنید یک امانت است که باید تا مدت زمانی که در آن زندگی می‌کنید از آن به خوبی نگهداری کرده و اگر خسارتی به آن وارد کردید، قبل از تخلیه خانه خسارت آن را به صاحب خانه پرداخت کنید.

7- اگر میان شما و سایر ساکنین ساختمان اختلافی به وجود آمد، سعی کنید تا مشکل را در کمال خونسردی حل کنید و برای حل آن موضوع، مذاکره کرده و از هرگونه تنش دوری کنید.

8- اگر شرایط خاصی دارید، حتما آن را در هنگام عقد قرارداد با صاحب خانه درمیان بگذارید و به هیچ عنوان موضوعی را از آن پنهان نکنید زیرا این موضوع می‌تواند مشکلات فراوانی را در آینده به وجود بیاورد.

 

چه مسائلی برای صاحب خانه ها اهمیت دارد؟

اجاره ملک

به عنوان یک مستاجر باید به صاحب خانه این حق را داد تا از برخی موارد اطمینان پیدا کنند زیرا آن‌ها سرمایه خود را برای مدت زمان مشخصی در اختیار شما قرار می‌دهند و شما باید به صورت شفاف و کاملا واضح به سوالاتشان پاسخ دهید. به طور کلی صاحبان خانه سوالات زیر را از مستاجرین می‌پرسند:

1- چه کسانی قرار است با شما زندگی کنند و در مجموع چند نفر هستید؟

2- آیا قصد نگهداری از حیوانات خانگی را دارید؟

3- چرا قصد اجاره یک‌خانه جدید را دارید و چرا برای تمدید با صاحب خانه قبلی خود به توافق نرسیده‌اید؟

4- شغلتان چیست و کجا مشغول به کار هستید؟

5- آیا با صاحب خانه قبلی خود مشکلی داشتید؟

6- چه مدت زمانی می‌خواهید در ملک من زندگی کنید؟

7- قبلا ساکن کجا بودید؟

موارد گفته شده جزو مهم ترین نکاتی است که صاحبان خانه می‌خواهند درباره آن اطلاعات کاملی به دست بیاورند تا بر اساس آن با مستاجر خود به توافق برسند. یکی از ویژگی های مستاجر خوب صداقت است به همین دلیل در هنگام عقد قرارداد به تمامی سوالات به صورت کامل و شفاف پاسخ دهید تا بتوانید اعتماد طرف مقابل را به دست بیاورید.

 

سخن پایانی:

در این مقاله به ویژگی های مستاجر خوب اشاره کردیم که با بررسی و مطالعه آن می‌توانید این ویژگی‌ها را به دانسته‌های خود اضافه کنید تا بتوانید هم با صاحب خانه و هم با سایر ساکنین ساختمان یک رابطه دوستانه و صمیمی داشته باشید البته این نکته را در نظر بگیرید که اگر ویژگی های مستاجر خوب را داشته باشید، می‌توانید پس از پایان مدت زمان قرارداد خود از صاحب خانه بخواهید تا قرارداد بسته شده را تمدید کند و مجدد برای مدت زمان مشخصی در آن خانه زندگی کنید. قطعا اگر رابطه میان شما و صاحب خانه یک رابطه دوستانه و صمیمی باشد، شما می‌توانید مدت زمان طولانی را در آن خانه زندگی کنید.

با دوستان خود به اشتراک بگذارید
1 1 رای
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x
Scroll to Top
اسکرول به بالا

نسخه ی نمایشی ویژه‌ی مدیران ساختمان پیاده سازی شده است تا بتوانند ، در کمترین زمان سامانه آپارتمانا و امکانات و گزارشات آنرا بررسی کنند.

در صورتیکه مدیر ساختمان هستید ، بر روی دکمه زیر کلیک کنید