چند نکته طلایی و خیلی مهم برای افزایش طول عمر پکیج دیواری

یکی از اساسی‌ترین وسایلی که در آپارتمان‌های امروزی استفاده می‌شود، پکیج دیواری است. پکیج دیواری با جای نسبتا کمی که می‌گیرد سال‌هاست جایگزین پکیج‌های منبعی و ایستاده‌ای شده‌ است که علاوه بر حجم بسیار زیاد، نگهداری از آن‌ها نیز بسیار سخت بود. اما همین راحتی زیادی گاهی باعث می‌شود از سلامت آن غافل شویم. در این مقاله ما سعی کردیم راه های اساسی برای افزایش طول عمر پکیج دیواری را با یکدیگر بررسی کنیم.

با توجه به افزایش قیمت قطعات مکانیکی و لوازم خانگی، توجه به سلامت وسایل منزل و سرویس کردن آن‌ها، امری ضروری است. پکیج دیواری نیز یکی از وسایل آپارتمان‌های امروزی است که برای سالم ماندنش باید گاهی مورد بررسی قرار بگیرد تا استهلاک آن موجب خرابی‌اش نشود.

راه های افزایش طول عمر پکیج دیواری

افزایش عمر پکیج

یکی از راه های افزایش طول عمر پکیج دیواری پایین آوردن دمای آن است.بهتر است همیشه دمای آن‌ها را در حد متعادل نگه دارید و به جز اوقاتی که به آب بسیار داغ نیاز دارید، دمای پکیج را افزایش ندهید.

ممکن است شما از سازوکار گرم شدن آب خبر نداشته باشید، اما آپارتمانا در این مقاله چگونگی نگهداری و محافظت از تاسیسات گرمایشی را به شما آموزش می‌دهد.

برای گرم کردن آب، قطعات زیادی در داخل پکیج درگیر می‌شوند و هرچه استفاده‌ی ما از پکیج دیواری بیشتر باشد، به‌طور طبیعی روند استهلاک آن نیز سرعت می‌گیرد.

فروشگاه‌های پکیج دیواری و نمایندگی‌های برند پکیج شما، فیلترهایی را عرضه می‌کنند که خرید و تعبیه‌ی آن‌ها می‌تواند در افزایش عمر پکیج دیواری موثر باشد. همچنین با استفاده از روش‌هایی که تعمیرکاران پکیج از عهده‌ی آن برمی‌آیند، می‌توان رادیاتور این دستگاه‌ها را از رسوبات مختلف پاک کرد.

دمای خانه را بالا نبرید

پکیج دیواری نیز مثل هر وسیله‌ی تبدیل‌کننده‌ی دیگری، برای گرم کردن آب سرد انرژی زیادی مصرف می‌کند. مصرف انرژی باعث می‌شود تا مبدل این وسیله داغ شود. اگر فن یا پروانه‌ی هوای پکیج، زمانی که دمای آن بالا می‌رود، شروع به کار نکند، مبدل پکیج دیواری خواهد سوخت. بنابراین اگر استفاده‌ی شما از آب گرم زیاد است برای افزایش طول عمر پکیج دیواری ، بهتر است تهویه‌ی مناسبی برای پکیج در نظر بگیرید و دمای منزل را نیز در حد معمول نگه دارید تا پکیج شما برای گرم کردن آب فشار زیادی متحمل نشود.

ورودی برق، گاز و آب پکیج دیواری را بررسی کنید

تعمیرکاران پکیج معتقدند یکی از اصلی‌ترین دلایل خرابی یا سوختن پکیج‌ها، آسیب دیدن ورودی‌های آب، برق یا گاز است. بنابراین بهتر است هر شش ماه یک بار آن‌ها را چک کنید و اگر خراب بودند، آن‌ها را تعویض کنید. همچنین استفاده از محافظ در ورودی برق دستگاه، سبب می‌شود نوسان‌های برقی به مدار پکیج آسیب نزند.

مراقب باشید پمپ آب نسوزد

مسدود شدن پمپ آب پکیج دیواری، یکی از مشکلاتی است که ممکن است هزینه‌ی بسیار زیادی روی دست شما بگذارد. پمپ آب پکیج‌ها ممکن است در اثر رسوبات مختلف مسدود شود و به همین دلیل در کار پمپ اختلال ایجاد کند و حتی آن را بسوزاند.

بنابراین در صورت مشاهده‌ی هرگونه اختلال در تغذیه‌ی آب دستگاه، لازم است پیش از آسیب جدی به پمپ، از یک تعمیرکار کمک بگیرید.

افزایش طول عمر پکیج دیواری با خاموش کردن آن

اگر قرار است مدتی طولانی در محل کار یا منزلتان نباشید، بهتر است پکیج را خاموش کنید. چراکه علاوه بر مصرف انرژی، باعث باعث استهلاک دستگاه شما خواهد شد. در ضمن توجه کنید که اگر پکیج شما در راهرو یا حیاط قرار دارد، پیش از خاموش کردنش، آب درون آن را نیز تخلیه کنید، زیرا در صورت کاهش دمای محیط و ساکن ماندن آب، ممکن است آب در لوله‌ها یخ بزند و هزینه‌ی زیادی برای تعمیر پکیج روی دست شما بگذارد.

در خرید تجهیزات گرمایش کف، وسواس به‌خرج دهید

گرمایش از کف

تعمیرکاران حرفه‌ای پکیج دیواری، عمر مفید این دستگاه‌ها را حدود ده سال ارزیابی کرده‌اند اما در عین حال معتقدند اگر بتوان با استفاده از روش‌هایی، فشار وارده بر آن‌ها را کاهش داد، عمر آن‌ها تا 12 الی 13 سال نیز خواهد رسید.

اگر قصد دارید به وسیله‌ی آب گرم رادیاتور، سیستم گرمایش از کف را نیز راه‌اندازی کنید، توجه داشته باشید که انتخاب تجهیزات استاندارد بسیار مهم است. درست است که خرید تجهیزات استاندارد برای افزایش طول عمر پکیج دیواری ممکن است در ابتدا کمی خرج روی دست شما بگذارد اما مطمئن باشید که با خرید تجهیزات مرغوب، از بروز ضررهای بعدی جلوگیری خواهید کرد. اگر تجهیزات سیستم گرمایش از کف استاندارد نباشند، آب در مسیر حرکت خود بخشی از انرژی گرمایی خود را از دست می‌دهد و آن بخش از انرژی آب که باید صرف گرم کردن محیط شود، هدر می‌رود.

بنابراین خرید تجهیزات گرمایشی درجه‌یک، علاوه بر اینکه شما را از هزینه‌ی تعمیرات ثانویه‌ی پکیج معاف می‌کند، سبب می‌شود فشار کمتری نیز به سیستم گرمایشی پکیج منزل یا محل کار شما وارد شود. اتلاف گرمای آب، پکیج را مجبور می‌کند با شدت و سرعت بیشتری آب سرد را به آب گرم تبدیل کند و تداوم این روند، موجب خرابی دستگاه شما خواهد شد.

توصیه‌ی آخر شما برای افزایش طول عمر پکیج دیواری چست؟

از آن‌جا که پکیج‌ها محصولات اختصاصی و ثابت ساختمان محسوب می‌شوند و کالای مصرفی نیستند که با رفت‌وآمد مستاجران مصرف شوند، بنابراین هزینه‌های مشکلات جدی پکیج به‌عهده‌ی مالک است اما هزینه‌ی سرویس‌های ماهانه یا سالانه بنا به توافق طرفین می‌تواند بر عهده‌ی مستاجر قرار بگیرد. بنابراین آپارتمانا به شما پیشنهاد می‌کند اگر خودتان در واحد ساکن هستید، توصیه‌های بالا را اجرا کنید و هر شش ماه یک بار نیز از یک تعمیرکار برای سرویس پکیج کمک بخواهید. اگر هم در واحد ساکن نیستید، مستاجر خود را نسبت به رعایت این موارد آگاه کنید. اگر مستاجران شما موارد حفاظتی از پکیج دیواری را به‌درستی انجام ندهند، علاوه بر مشکلات رفاهی برای خودشان، شما را هم گرفتار می‌کنند. بنابراین بهتر است در زمان عقد قرارداد، این توصیه‌ها را یادآوری کنید تا از ضرر مالی خود جلوگیری کنید.

با دوستان خود به اشتراک بگذارید
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x
Scroll to Top
اسکرول به بالا

نسخه ی نمایشی ویژه‌ی مدیران ساختمان پیاده سازی شده است تا بتوانند ، در کمترین زمان سامانه آپارتمانا و امکانات و گزارشات آنرا بررسی کنند.

در صورتیکه مدیر ساختمان هستید ، بر روی دکمه زیر کلیک کنید