چطور از بالکن در فصل سرما هم استفاده کنیم؟(دکوراسیون بالکن در پاییز)

امروزه با افزایش جمعیت شهری، خانه‌ها ظاهر قدیمی خود را از دست داده‌اند و به‌صورت آپارتمانی درآمده‌اند. در آپارتمان‌ها نیز فضایی مانند حیاط یا تراس پاییزی وجود ندارد و افراد نمی‌توانند در چنین مکانی به استراحت بپردازند و از فضای بیرون لذت ببرند. با این‌حال در آپارتمان‌های امروزی فضای نسبتا کوچکی به اسم بالکن را در نظر می‌گیرند. بسیاری از افراد از این فضا با استفاده از این فضا از هوای بیرون و طبیعت اطراف لذت خواهند برد. اما بسیاری از خانواده‌ها این لذت را به فصول بهار و تابستان محدود می‌کنند و با سرد شدن هوا و آمدن پاییز، بالکن دیگر فراموش می‌شود. باید بدانید در فصل‌های سرد سال نیز می‌توان از بالکن و تراس استفاده کرد . دکوراسیون بالکن در پاییز را انجام داد اما باید برای استفاده از آن در این هوا به نکات بسیاری توجه کنید.

در این مطلب قصد داریم درباره دکوراسیون بالکن در پاییز صحبت کنیم و به شما یاد دهیم چگونه در سرما نیز از مناظر بیرون لذت ببرید. پس تا انتها با ما همراه شوید.

نکاتی در رابطه با چیدمان تراس پاییزی

نکاتی در رابطه با چیدمان تراس

در مرحله اول برای داشتن یک دکوراسیون بالکن در پاییز، بهتر است فضای تراس را بهینه سازی کنید. در واقع اگر فضاها از یکدیگر متمایز شوند، می‌توانید نهایت استفاده را از بالکن ببرید.

بعد از تقسیم‌بندی فضا، بهتر است روی نیازهایتان در بالکن توجه کنید. برای مثال به چند میز و صندلی نیاز است، چند نفر در تراس تردد خواهند کرد، صندلی باید تاشو یا ثابت باشد و نکات دیگری که اجازه دهند از این فضا حداکثر استفاده را ببرید.

گوشه‌ای از بالکن را به گیاهان اختصاص دهید. گیاهان رونده بهترین گزینه برای بالکن‌ها هستند. باغچه‌های شهری نیز می‌توانند گزینه مناسبی برای تراس باشند.

از نرده‌ها استفاده کنید. استفاده از نرده روی تراس می‌تواند گزینه خوبی باشد، زیرا می‌توانید روی جا گلدانی نرده‌ها گلدان بگذارید و فضا را زیباتر کنید. علاوه بر این در هنگام شب نیز می‌توانید با تزئین این نرده‌ها با چراغ‌های رنگی کوچک، فضای بسیار جذابی را به‌وجود آورید.

اگر دید بالکن شما فقط رو به اتاقتان است، بهتر است فضای تراس را به‌نحوی بچینید که با دکوراسیون اتاق هم‌خوانی داشته باشد. برای مثال می‌توانید از فرش و مبلمان هم رنگ با اتاق استفاده کنید.

نکات مهم دکوراسیون تراس پاییزی

نکات مهم دکوراسیون تراس پاییزی

1- برای چیدمان دکوراسیون بالکن در پاییز می‌توانید از یک شومینه استفاده کنید. شومینه‌هایی که در زیر سقف قرار می‌گیرند ولی در هوای آزاد هستند، می‌توانند گزینه خوبی برای گرم شدن افراد باشند. در این صورت در حالی که از هوای پاییزی بهره می‌برید، متوجه هوای سرد نخواهید شد.
از طرفی بوی آتش و هیزم نیز می‌تواند این لذت را دو چندان کند.

2- دور شومینه می‌توانید چند پشتی با تعدادی پتو بگذارید و با یکدیگر از آتش لذت ببرید.

3- روی زمین یک فرش پهن کنید. اگر صندلی یا مبل روی تراس قرار می‌دهید، بهتر است یک پتوی مسافرتی نیز در کنار هر صندلی بگذارید.

4- از پشم گوسفندی استفاده کنید. لازم نیس پشم اصل باشد، فقط کافی است از آن به‌عنوان یک زیرانداز گرم و نرم بهره ببرید.

5- دیوارهای تراس را می‌توانید با دیوارپوش‌های چوبی تزئین کنید.

6- نور تراس باید مناسب باشد. از طرفی با چراغ‌های رنگی نیز می‌توانید فضای بسیار زیبایی به‌وجود آورید.

7- استفاده از شمع‌های کوچک و بزرگ نیز می‌توانند علاوه بر زیبایی خاصی که دارند، باعث گرم شدن فضا شوند. بنابراین از وجود شمع‌ها غفلت نکنید.

8- برای زیباتر شدن بالکن پاییزی می‌توانید گیاهان پاییزی را آن‌جا در گلدان‌های کوچکی بکارید تا منظره شگفت‌اگیزی در تراس شما شکل گیرد.

9- وجود کوسن‌های کرکی، فانوس، فرش و وسایل رفاهی دیگر نیز می‌تواند تاثیر زیادی بر دکوراسیون بالکن در پاییز بگذارد.

10- می‌توانید برای تراس یک پوشش شیشه‌ای بگذارید. با این پوشش که می‌تواند به‌صورت ریلی یا کشویی باشد، خواهید توانست از فضای بیرون بهره ببرید. از طرفی زمانی که به هوای تازه نیاز دارید، می‌توانید این پوشش شیشه‌ای را باز کنید.

11- پوشش شیشه‌ای از هدر رفتن گرما جلوگیری می‌کند و برای محافظت از کودکان نیز مناسب است.

12- علاوه بر شومینه می‌توانید از یک سیستم گرمایشی استفاده کنید. این سیستم‌ها می‌توانند به‌صورت گرمایش از کف یا همراه با رطوبت باشند.

13- برای استفاده از فضای پاییزی در بالکن و آفتاب گرم آن می‌توانید یک میز ناهارخوری در تراس بگذارید و اوقات ناهار را در بالکن سپری کنید.

14- در دکوراسیون بالکن در پاییز استفاده از پارچه‌ها با رنگ‌های پاییزی مانند قرمز، زرد، نارنجی و قهوه‌ای تاثیر بسیار زیادی دارد. اگر می‌خواهید فضای بالکن گرم و صمیمی باشد از این رنگ‌ها استفاده کنید. برای مثال کوسن‌ها، بالشت‌ها و پتوها می‌توانند به رنگ‌های گفته شده باشند.

15- اگر دوست دارید به‌صورت سنتی بالکن خود را تزئین کنید، می‌توانید یک کرسی کوچک در وسط تراس قرار دهید. زیر کرسی را ابتدا فرش کنید و آن را با لحاف مخصوصش روی فرش بگذارید.
در اطراف کرسی نیز می‌توانید پشم‌هایی را به‌عنوان زیرانداز به همراه چند پشتی بگذارید تا در هنگام رفتن زیر لحاف راحت باشید.

16- برای زیباتر کردن دکوراسیون بالکن در پاییز می‌توانید یک قفسه کوچک برای کتاب‌هایتان تعبیه کنید. این قفسه تاثیر زیادی بر زیبایی بالکن می‌گذارد.

سخن نهایی

سخن نهایی

دکوراسیون بالکن در پاییز، می‌تواند بسیار دل‌انگیز باشد زیرا افراد در هوای سرد به‌ندرت می‌توانند به فضاهای باز مانند پارک‌ها و محیط بیرون بروند. در نتیجه از هوای آزاد لذت کمتری می‌برند.

زمانی که دکوراسیون بالکن در پاییز را آماده کنید، می‌توانید ساعاتی را در آن‌جا با خانواده و دوستانتان بگذرانید. بنابراین باید این دکوراسیون به بهترین شکل ممکن انجام شود.

با دوستان خود به اشتراک بگذارید
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x
Scroll to Top
اسکرول به بالا

نسخه ی نمایشی ویژه‌ی مدیران ساختمان پیاده سازی شده است تا بتوانند ، در کمترین زمان سامانه آپارتمانا و امکانات و گزارشات آنرا بررسی کنند.

در صورتیکه مدیر ساختمان هستید ، بر روی دکمه زیر کلیک کنید