نگهداری از کولر آبی در زمستان به چه مواردی بستگی دارد؟

با شروع فصل زمستان و سرد شدن هوا، تجهیزات گرمایشی جای کولرها را می‌گیرند و معمولا چندین ماه از تجهیزات سرمایشی استفاده نمی‌شود البته این موضوع بستگی به شرایط جغرافیایی نیز دارد؛ اما نکته‌ای که بسیاری از افراد به آن توجه نمی‌کنند، نگهداری از کولر آبی در زمستان است در واقع با شروع فصل سرما باید یک سری نکات به درستی انجام شود تا از به وجود آمدن برخی مشکلات احتمالی جلوگیری شود، همچنین نگهداری از کولر در زمستان بر اساس نوع آن متفاوت است که افراد باید به این موضوع توجه کنند.

نحوه نگهداری از کولر آبی در زمستان

نگهداری از کولر آبی در زمستان

بسیاری از افراد تصور می‌کنند که صرفا در تابستان و شروع فصل گرما باید اقدام به سرویس کولر آبی کنند اما این موضوع یک تصور کاملا اشتباه است بلکه در زمان شروع فصل سرما نیز باید اقداماتی را انجام دهید تا از خرابی آن جلوگیری کنید البته این نکته را در نظر داشته باشید که نگهداری از کولر آبی در زمستان می‌تواند باعث افزایش عمر کولر شود.

1- قطع برق: اولین قدم، قطع کامل جریان برق از کولرهای آبی است، با انجام این کار مطمئن می‌شوید که اتصالات برقی رخ نمی‌دهد.

2- تخلیه کامل آب: در قدم بعدی باید آب درون کولر را کاملا تخلیه کنید، در واقع در فصل سرما به دلیل برودت هوا امکان ورود آب به قسمت‌های الکترونیکی کولر وجود دارد که همین موضوع می‌تواند باعث خرابی قسمت‌های مختلف کولر شود، پس تخلیه آب کولر یکی از مهم ترین موارد مربوط به نگهداری از کولر در زمستان است.

3- روغن کاری را فراموش نکنید: روغن کاری یکی از اقدامات بسیار مهم است که در فصل زمستان باید صورت بگیرد، گرچه در فصل زمستان کولر خاموش است و اجزای آن کار نمی‌کند اما با روغن کاری قطعات مهم، در این فصل می‌توانید از پوسیدگی آن تا حد قابل قبولی جلوگیری کنید.

4- رسوب‌زدایی: همان‌طور که می‌دانید، آب درون کولر می‌تواند باعث پوسیدگی‌های مختلفی در داخل کولر شود. رسوب‌ها نیز همانند آب می‌توانند باعث پوسیدگی شوند به همین دلیل با یک ابزار مناسب، شوره‌ها و رسوب‌ها را از بین ببرید.

 

نگهداری از کولر گازی در زمستان

نگهداری از کولر گازی در زمستان

1- استفاده از کاور مخصوص: برای نگهداری از کولر در زمستان حتما از کاور مخصوص استفاده کنید زیرا در صورت عدم استفاده از کاور، کویل‌های کونداسنور کولر گازی کثیف می‌شوند و همین موضوع می‌تواند باعث به وجود آمدن مشکلات جدی در عملکرد کولرگازی شوند. کاور مخصوص را می‌توانید از فروشگاه‌های تخصصی کولر و یا شرکت‌های خدماتی دریافت کنید.

2- منبع برق را قطع کنید: حتما اتصال برق را قطع کنید تا دستگاه با مشکلی مواجه نشود، همچنین فراموش نکنید که باتری کنترل کولرگازی را خارج کنید. استفاده بلند مدت از باتری کولرگازی می‌تواند باعث خرابی کنترل و سولفاته شدن آن شود به همین دلیل در فصل سرما باتری را از داخل کنترل خارج کنید.

3- پره‌های فن آسیب‌پذیرند: پره‌های فن به دلیل اینکه به صورت مداوم با هوای بیرونی در ارتباط هستند، به راحتی آلودگی‌ها را جذب می‌کنند که این مورد می‌تواند در بلند مدت باعث کاهش راندمان کاری کولر شود و عمر آن را کاهش دهد به همین دلیل در زمان شروع فصل سرما آن را به‌خوبی تمیز کنید و از کاور مخصوص استفاده کرده تا آلودگی کمتری را جذب کند.

4- قسمت‌های داخلی و خارجی را ببندید: در پایان برای نگهداری از کولر در زمستان باید تمامی منافذ داخلی و خارجی را ببندید تا هوای خارجی و رطوبت وارد دستگاه نشود، همچنین باید تمام قسمت کندانسور کولرگازی را بپوشانید تا در صورت بارش برف و باران، دستگاه با مشکلی مواجه نشود برای انجام این کار می‌توانید از پارچه‌های برزنتی استفاده کنید.

اگر از کولرگازی‌تان می‌توان به عنوان تجهیزات گرمایشی نیز استفاده کرد باید قبل از استفاده از آن، منافذ را به خوبی پاک کنید تا آلودگی‌های آن به طور کلی از بین برود و سپس دمای کولرگازی را تغییر دهید و بر اساس نیاز خود آن را تنظیم کنید. معمولا برای تنظیم دما از کلید Temp استفاده می‌شود اما برای تنظیم دقیق‌تر آن حتما از دفترچه راهنما استفاده کنید.

چرا باید در فصل سرما از کولرگازی نگهداری کنیم؟

برای نگهداری از کولر در زمستان نیاز به انجام کارهای دشوار نیست و صرفا با رعایت چند نکته ساده می‌توانید، عملکرد و راندمان کولر را تا حد قابل قبولی افزایش دهید و عمر آن را طولانی‌تر کنید. همچنین نگهداری از کولر در زمستان باعث می‌شود تا زمانی که قصد راه‌اندازی مجدد آن را دارید، کولر دچار مشکلات خاصی نباشد که همین موضوع باعث صرف جویی در هزینه نیز می‌شود. زمانی که شما از کولر خود در فصل سرما به درستی نگهداری کنید و مواردی که در این مقاله ذکر شده است را با دقت انجام دهید، در فصل تابستان می‌توانید با انجام یک سرویس جزئی از آن استفاده کنید و نیازی به تعمیر و یا تعویض قطعات نیست.

سخن پایانی:

تفاوتی ندارد که شما از چه نوع کولری استفاده می‌کنید، درهرصورت برای نگهداری از کولر در زمستان باید مواردی را رعایت کنید تا از خراب شدن و یا آسیب‌های احتمالی جلوگیری کنید. این نکته را در نظر داشته باشید که اگر خودتان به هر دلیلی نمی‌توانید این کار را انجام دهید، می‌توانید اهمیت نگهداری از کولر در زمستان را با دیگر ساکنین ساختمان در میان بگذارید و با کمک مدیر ساختمان، افراد متخصص در این حوزه را به ساختمان بیاورید تا موارد لازم را انجام دهند. اگر شما مدیر ساختمان هستید، می‌توانید این کار را انجام دهید و سپس هزینه مربوط به آن را در قالب شارژ ماهیانه ساختمان دریافت کنید. همچنین برای مدیریت ساده‌تر این مسائل می‌توانید از اپلیکیشن آپارتمانا استفاده کنید.

با دوستان خود به اشتراک بگذارید
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x
Scroll to Top
اسکرول به بالا

نسخه ی نمایشی ویژه‌ی مدیران ساختمان پیاده سازی شده است تا بتوانند ، در کمترین زمان سامانه آپارتمانا و امکانات و گزارشات آنرا بررسی کنند.

در صورتیکه مدیر ساختمان هستید ، بر روی دکمه زیر کلیک کنید