نکاتی برای ساکنین مجتمع‌ها جهت پیشگیری از شیوع ویروس کرونا در آپارتمان

برای بیشتر کسانی که در مجتمع‌های پرچمعیت زندگی می‌کنند همواره این نگرانی وجود دارد که با شیوع ویروس کرونا چگونه باید ساختمان را نظافت کنند؟ آپارتمانا در این مقاله بهترین راهکارهایی را که می‌توانید برای نظافت ساختمان استفاده کنید، به شما آموزش می‌دهد تا کرونا در آپارتمان شما از بین برود.

کرونا در آپارتمان

حتما شنیده‌اید که پزشکان و متخصصان بهداشت محیط بارها توصیه کرده‌اند برای جلوگیری از ابتلا به کرونا هرگز در مکان‌های بسیار شلوغ، پرجمعیت و آلوده حضور نداشته باشیم. اما گاهی حضور در مکان‌های شلوغ و پرازدحام به‌خاطر رفع کردن بخشی از نیازهای زندگی‌مان، ضروری است. اگر محل زندگی ما در یک آپارتمان چندین واحده‌ی شلوغ باشد، کرونا در آپارتمان هم علاوه بر سایر مکان‌های عمومی ما را تهدید می‌کند.

آپارتمان‌ها به‌دلیل رفت‌وآمد زیادی که در آن‌ها انجام می‌شود، مستعد انتقال ویروس واگیردار کرونا هستند و ساکنان ساختمان باید با رعایت بهداشت محیط، از سلامتی خود و همسایگانشان مراقبت کنند.

نظافت ساختمان را افزایش دهید

نظافت ساختمان

اگر شما مدیر ساختمان هستید یا به مدیر ساختمان خود دسترسی دارید، با ساکنان ساختمان مشورت کنید و دفعات نظافت آپارتمان را افزایش دهید. به‌طور مثال اگر در شرایط عادی هر ماه یک بار ساختمان نظافت می‌شد، اکنون به دلیل خطر ابتلا و به‌منظور پیشگیری از کرونا در آپارتمان، نوبت‌های نظافت را بیشتر و فاصله‌ی زمانی آن‌ها را کوتاه‌تر کنید.

اگر آپارتمان محل زندگی شما بیشتر از هشت واحد است، بهتر است هفته‌ای یک بار عملیات نظافت را به شرکت‌های خدماتی بسپارید و اگر ساکن یک آپارتمان کم‌جمعیت هستید، دو هفته یک بار نظافت ساختمان را حتما انجام دهید.

توصیه‌نامه‌ی بهداشتی تدوین کنید

برای جلوگیری از خطر ابتلا به کرونا در آپارتمان، بهتر است با هماهنگی مدیر یا مدیران ساختمان توصیه‌های بهداشتی روز جهان را پرینت کنید و در تابلوی اعلانات ساختمان بچسبانید. تکرار این پیام‌های بهداشتی ذهن ساکنان ساختمان را درگیر رعایت بهداشت خواهد کرد و به همین جهت کنترل کرونا در آپارتمان ساده‌تر خواهد شد.

به‌صورت کلی پیشگیری از کرونا در مجتمع‌های مسکونی بدون همکاری همه‌ی ساکنان آن امکان‌پذیر نیست. در عین حال اگر همه‌ی ساکنان در رعایت بهداشت ساختمان مراعات کنند، کنترل بیماری به سادگی امکان‌پذیر است.

مشاعات ساختمان را ضدعفونی کنید

ضد عفونی مشاعات

حالا که شیوع ویروس کرونا چرخ جهان را از کار انداخته است، همه‌ی ما ناگزیریم تا به قوانین جدید زندگی عادت کنیم. خریدن مواد بهداشتی و ضدعفونی‌کننده هم بخشی از برنامه‌ای است که باید برای زندگی‌مان تعریف کنیم.

پس سعی کنید یک جلسه‌ی غیرحضوری با همسایگانتان برگزار کنید و نظر آن‌ها را راجع‌به خرید محصولات ضدعفونی‌کننده‌ی سطوح و نحوه و زمان ضدعفونی جویا شوید. دقت کنید که لازم نیست در شرایط کرونا جلسات را حضوری برگزار کنید و تلفن یا اسکایپ، یک جلسه‌ی مجازی ترتیب دهید.

همچنین از طریق نرم افزار آپارتمانا و با کمک امکاناتی همچون “تابلو اعلانات” و ” نظرسنجی ” تمامی فرآیندهای تصمیم گیری شده را به کلیه ساکنین و با چند کلیک به تمامی ساکنین آپارتمان اطلاع رسانی کنید از طرفی هزینه های مربوط به عملیات ضدعفونی کردن مشاعات را میتوانید از طریق امکان “اعلام شارژ هزینه ای ” به ساکنین اعلام کنید

مایع ضدعفونی‌کننده تهیه کنید

اگر ساختمان شما مجهز به آسانسور است یا ساکنان ساختمان شما به‌وسیله‌ی پله رفت‌وآمد می‌کنند، بهتر است جهت پیشگیری از کرونا در آپارتمان یک ژل ضدعفونی در جلوی درب آسانسور و یا ابتدای راهرو در طبقه‌ی همکف قرار دهید.

با درج یک پیام بهداشتی افراد را تشویق کنید که قبل از استفاده از پله و آسانسور دستانشان را ضدعفونی کنند.

برای آسانسور دستمال کاغذی تعبیه کنید

همانطور که می‌دانید، آسانسورها به‌واسطه‌ی حجم بسیار زیاد جمعیتی که از آن‌ها استفاده می‌کنند و همچنین سطح تماس گسترده‌ای که با محیط و افراد دارند، مستعد انتقال کرونا در آپارتمان هستند.

به‌همین خاطر آپارتمانا به شما پیشنهاد می‌کند در داخل و خارج آسانسور دستمال کاغذی تعبیه کنید تا افراد بتوانند با استفاده از آن‌ها دکمه‌ها را بفشارند و درب را بازوبسته کنند.

در ورودی آسانسور و در داخل آن نیز سطل‌های زباله‌ی زبانه‌ای قرار دهید تا افراد پس از استفاده از دستمال کاغذی، آن‌ را دور بیندازند. سطل‌های زباله‌ی زبانه‌ای مجهز به پدال هستند و از تماس دست با سطح آلوده‌ی سطل زباله جلوگیری می‌کنند.

دقت در شیوه‌ی دفع زباله

موضوع تفکیک زباله‌ها و دفع بهداشتی آن‌ها حتی پیش از همه‌گیری کرونا نیز یکی از مسائل بسیار مهم آپارتمان‌های پرجمعیت بود. سازوکار تفکیک و دفع زباله‌ها با شیوع کرونا اهمیت بسیار بیشتری پیدا کرده است و اگر شما مدیر ساختمان هستید باید برای جلوگیری از شیوع کرونا در آپارتمان در این مورد هم فعال عمل کنید.

بهتر است ساکنان ساختمان زباله‌های خود را به سه دسته‌ی خشک، تر و عفونی تقسیم کنند و با قراردادن هر کدام در ظرف‌هایی جداگانه، خطر شیوع کرونا در آپارتمان را کاهش دهند.

زباله‌های عفونی شامل دستکش‌های بهداشتی، ماسک‌های یکبارمصرف و پنبه‌های ضدعفونی و دستمال کاغذی هستند که میزان استفاده از آن‌ها پس از شیوع کرونا افزایش یافته است. این زباله‌ها باید به‌صورت کاملا بهداشتی و محافظت‌شده در ظرفی دربسته و جدا دور ریخته شوند تا از انتشار ویروس کرونا در آپارتمان جلوگیری شود.

فراموش نکنید که پیش از دور انداختن ماسک‌های یکبارمصرف حتما آن‌ها را پاره کنید تا سودجویان نتوانند از آن‌ها برای استفاده‌ی مجدد سوءاستفاده کنند.

اگر برایتان مقدور است یک سطل زباله‌ی بزرگ برای زباله‌های عفونی تهیه کنید تا همه‌ی ساکنان زباله‌های عفونی‌شان را در آن قرار دهند و ماموران شهرداری هم به‌راحتی بتوانند آن‌‌ها را امحا کنند.

پروتکل بهداشتی جدید : ماسک بزنید ، دستان خود را بشویید ، از آپارتمانا استفاده کنید

با امکان ” پرداخت آنلاین شارژ” تمامی ساکنین می توانند شارژ خود را از طریق گوشی یا کامپیوتر پرداخت نمایند . با این امکان آپارتمانا  دیگر نیازی به پرداخت نقدی و حتی استفاده از عابر بانک نخواهد بود و اقدامی موثر برای حفظ سلامتی مدیر ساختمان و اهالی ساختمان در برابر ویروس کرونا خواهد بود.

همانطور که اشاره شد با امکان ” تابلو اعلانات ” نرم افزار آپارتمانا براحتی می توانید تمامی توصیه ها و پروتکل های بهداشتی موردنظر برای مجتمع مسکونی و تجاری خود را ، به اهالی ساختمان اطلاع رسانی نمایید.

 

 

برای آشنایی بیشتر با نرم افزار مدیریت ساختمان آپارتمانا ویدئوی زیر را مشاهده کنید

برای آشنایی بیشتر با امکانات نرم افزار اعلام شارژ آپایرتمانا اینجا را کلیک کنید یا با شماره 02164056 داخلی 7 تماس بگیرید
با دوستان خود به اشتراک بگذارید
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x
Scroll to Top
اسکرول به بالا

نسخه ی نمایشی ویژه‌ی مدیران ساختمان پیاده سازی شده است تا بتوانند ، در کمترین زمان سامانه آپارتمانا و امکانات و گزارشات آنرا بررسی کنند.

در صورتیکه مدیر ساختمان هستید ، بر روی دکمه زیر کلیک کنید