قوانین استفاده از آسانسور برای طبقه اول چیست؟

امروزه سبک زندگی از خانه های حیاط دار یا آپارتمان هایی با واحد کم در حال تغییر به سمت زندگی در آپارتمان هایی با واحد بالا یا برج ها می باشد. یکی از مهم ترین مسائل آپارتمان نشینی، مسئله آسانسور است. این موضوع بعضی مواقع باعث اختلاف میان برخی ساکنین می شود.مخصوصا اگر در ساختمان، ساکن طبقه اول یا همکف باشد. حال این سوال پیش میاید که قوانین استفاده از آسانسور برای طبقه اول چیست؟

تاثیر طبقه اول یا همکف در پرداخت هزینه برای آسانسور

تاثیر طبقه اول یا همکف در پرداخت هزینه برای آسانسور

طبق ماده 23 تملک آپارتمان ها در قوانین استفاده از آسانسور، اعتراض ساکنین طبقه اول یا همکف برای عدم پرداخت هزینه های مربوط به آسانسور به هیچ عنوان قابل پذیرش نیست. به عنوان مثال اگر در ساختمانی 4 طبقه، طبقات دوم و سوم و چهارم مایل به نصب و راه اندازی آسانسور باشند، در صورتی که ساکن طبقه اول یا همکف مخالفت کنند، آنها میتوانند برای نصب آسانسور اقدام کنند.حال طبق ماده 4 قانون تملک آپارتمان ها، اگر مجموع مساحت طبقه های دوم و سوم و چهارم بیشتر از طبقه اول یا همکف باشد،سایر مالکین میتوانند به صورت قانونی حق السهم نصب آسانسور و خسارات احتمالی را از آنها دریافت کنند. البته این مورد برای زمینی است که فضایی برای آسانسور از قبل تعبیه شده باشد و اگر غیر از این شرایط باشد، شرایط پیچیده می شود. ولی در نهایت رضایت تمام ساکنین بخاطر گرفتن قسمتی از فضای واحد آن ها، الزامی می باشد.

آیا عدم استفاده از آسانسور دلیلی برای عدم پرداخت هزینه سرویس آسانسور می باشد؟

آیا عدم استفاده از آسانسور دلیلی برای عدم پرداخت هزینه سرویس آسانسور می باشد؟

یکی از ابهامات موجود در ساختمان ها بابت آسانسور، پرداخت هزینه تعمیرات و سرویس برای آسانسور توسط ساکنین طبقه اول یا همکف می باشد. ممکن است ساکنین طبقات اول یا همکف بگویند چون ما استفاده نمی کنیم پس هزینه ای بابت آسانسور نمیدهیم یا ممکن است حتی بگویند جوری آسانسور را تنظیم کنید که در طبقه ما نایستد یا کلا در آسانسور در طبقه ما باز نشود. حال بهتر است بدانید که طبق قوانین استفاده از آسانسور، عدم استفاده از آسانسور به هیچ عنوان دلیلی بر عدم پرداخت هزینه تعمیرات یا سرویس آسانسور نمی باشد و تمام ساکنین باید آن را پرداخت کنند و حق هیچ اعتراضی نیز ندارند.

با دوستان خود به اشتراک بگذارید
5 1 رای
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x
Scroll to Top
اسکرول به بالا

نسخه ی نمایشی ویژه‌ی مدیران ساختمان پیاده سازی شده است تا بتوانند ، در کمترین زمان سامانه آپارتمانا و امکانات و گزارشات آنرا بررسی کنند.

در صورتیکه مدیر ساختمان هستید ، بر روی دکمه زیر کلیک کنید