با رعایت این موارد بدون آزار همسایگان در آپارتمان مهمانی بگیرید

بعضی اوقات افراد آپارتمان‌نشین تصمیم می‌گیرند برای یکی از مهم‌ترین مناسبت‌های زندگی خود، دوستان و آشنایان زیادی را دعوت کنند و ترسی از شکایت همسایه طبقه بالا، پایین یا کناری نداشته باشند. این کار برای خیلی از افرادی که در آپارتمان زندگی می‌کنند نوعی آرزوی محال به حساب می‌آید و باعث می‌شود کاملا از برگزاری مهمانی در آپارتمان خود منصرف شوند.

اما بد نیست بدانید تعدادی نکته و راهکار وجود دارند که با رعایت آن‌ها دیگر ترسی از شکایت همسایگان نخواهید داشت و با خیال راحت به مهمانی خود رسیدگی خواهید کرد. پس تا انتها با ما همراه باشید.

6 راهکار عالی برای برگزاری مهمانی در آپارتمان

برگزاری مهمانی در آپارتمان

اگر شما هم دوست دارید بدون آزار همسایگان در آپارتمان مهمانی بگیرید اما راه و روش آن را نمی‌دانید، حتما به نکات زیر دقت کنید.

از قبل به همسایگان اطلاع دهید

اطلاع به همسایگان برای مهمانی در آپارتمان

خیلی از همسایگان در صورتی که از قبل مهمانی خود را به اطلاع آن‌ها رسانده باشید، گله و شکایتی نخواهند کرد. اکثر آن‌ها تنها این موضوع برایشان مهم است که به آن‌ها اهمیت دهید تا بتوانند کارهای خود را با توجه به سر و صدا یا شلوغی مهمانی شما برنامه ریزی کنند.

برای مهمانی در آپارتمان بدون آزار همسایه، کافی است چند ساعت قبل از مهمانی درب منزل هر کدام از آن‌ها را که فکر می‌کنید ممکن است با صدا یا شلوغی اذیت شوند بزنید، مهمانی خود را به اطلاعشان برسانید و عذرخواهی کنید.

حتما به آن‌ها بگویید تمام تلاشتان را خواهید کرد که سر و صدا را تا حد ممکن پایین نگه دارید تا اذیت نشوند. همچنین اگر دوست داشته باشید، می‌توانید جزئیات بیشتری درباره مهمانی به آن‌ها بدهید. مثلا می‌توانید بگویید دلیل برگزاری این مهمانی ترفیع شغلی یا جشن تولد است.

علاوه بر این اگر دوست داشته باشید می‌توانید همسایگان را نیز به مهمانی در آپارتمان خود دعوت کنید. البته آن‌ها احتمالا نمی‌آیند یا به‌زودی مراسم را ترک خواهند کرد اما نکته مثبت این است که احساس بهتری خواهند داشت و احتمال شکایت آن‌ها از سر و صدا پایین می‌آید.

این کار یکی از مهم‌ترین اقدامات در فرهنگ مهمانی در آپارتمان به حساب می‌آید و معمولا خبر دادن به همسایگان قبل از مهمانی می‌تواند خیال شما را از نبود دردسرهای احتمالی جمع کند.

صدای موسیقی را پایین نگه دارید

دومین راهکاری که می‌توانید برای برگزاری مهمانی در آپارتمان با کمترین آزار به همسایگان انجام دهید، این است که صدای موسیقی را همواره پایین نگه دارید.

معمولا اکثر افراد آپارتمان‌نشین در ساعات اولیه مهمانی صدای موسیقی را پایین می‌آورند اما با گذشت زمان به‌‌تدریج آن را زیادتر می‌کنند و این موضوع ممکن است بسیاری از همسایگان را آزار دهد.

سعی کنید صدای موسیقی و افراد را از ابتدا تا انتهای مهمانی پایین نگه دارید تا مزاحمتی برای سایر همسایگان نباشد. درست است که از قبل به آن‌ها اطلاع داده‌اید اما همه همسایگان به اندازه‌ای صبور نیستند که ساعت‌ها صدای موسیقی شما را با خونسردی تحمل کنند.

شرایط را برای مهمانان تشریح کنید

تشریح شرایط مهمانی برای میهمانان

بسیاری از افرادی که در منازل ویلایی زندگی می‌کنند و از فرهنگ مهمانی در آپارتمان با خبر نیستند، ممکن است ناآگاهانه باعث آزار و اذیت همسایگان شوند.

برای جلوگیری از رخ دادن این اتفاق، حتما قبل از شروع مهمانی با تمام مهمانان خود صحبت کنید و چگونگی برگزاری مهمانی در آپارتمان را برایشان توضیح دید. زمانی که تمام آن‌ها قانع شدند و فهمیدند چگونه باید رفتار کنند، می‌توانید مهمانی را با خیال راحت شروع کنید.

بیشتر بخوانید: دانلود نرم افزار مدیریت ساختمان رایگان

به مهمانانی که قوانین را رعایت نمی‌کنند، هشدار دهید

یکی از مشکلات همیشگی برگزاری مهمانی در آپارتمان این است که شما به‌عنوان میزبان می‌توانید مهمانی را از قبل به همسایگان اطلاع داده و قوانین را برای مهمانان توضیح دهید، اما همه چیز را نمی‌توانید تحت کنترل خود داشته باشید.

برخی از مهمانان ممکن است علی‌رغم شنیدن قوانین برگزاری مهمانی، با شروع آن به‌کلی آن‌ها را فراموش کنند و با تولید سر و صدای زیاد باعث آزار همسایگان شوند.

در صورت مشاهده چنین افرادی می‌توانید ابتدا به آن‌ها هشدار دهید و در صورتی که به آن عمل نکردند، در نهایت از آن‌ها بخواهید مهمانی را ترک کنند.

مهمانی در آپارتمان را زود برگزار کنید

 یکی از رایج‌ترین مشکلاتی که در برگزاری مهمانی در آپارتمان وجود دارد، این است که برخی افراد مهمانی خود را تا پاسی از شب ادامه می‌دهند.

حتی در صورتی که صدای موسیقی را کم کنید، صدای صحبت‌های مهمانان ممکن است باعث آزار و اذیت همسایگان شود. بنابراین سعی کنید مهمانی خود را زود برگزار کنید تا قبل از زمان استراحت و خواب همسایگان دیگر به پایان برسد.

تعداد مهمانان را پایین نگه دارید

یکی از مهم‌ترین کارهایی که باعث می‌شود کنترل مهمانی در آپارتمان از دستتان خارج شود، تعداد بالای مهمانان است. حتی اگر منزل فضای کافی برای دعوت تعداد زیادی از افراد دارد، بهتر است تعدادی را دعوت کنید که بتوانید روی آن‌ها کنترل داشته باشید.

هر چقدر تعداد مهمانان کمتر باشد، این احتمال که هر کدام از آن‌ها احترام بیشتری برای همسایگان قائل باشند و دقت زیادی به اقدامات خود کنند نیز بیشتر خواهد بود.

سخن نهایی

برگزاری مهمانی در آپارتمان یکی از پر استرس‌ترین کارهایی است که یک آپارتمان نشین می‌تواند انجام دهد. اما به جز این موضوع، آپارتمان‌نشینی چالش‌های زیادی دارد که برای موفقیت در آن‌ها باید از ابزارهای کمکی مانند اپلیکیشن آپارتمانا استفاده کرد.

با استفاده از آپارتمانا می‌توانید کارهایی را مانند ثبت هزینه‌های ساختمان، مشاهده صورت حساب، مشاهده شارژ ساختمان، پرداخت آنلاین شارژ و گزارش گیری به آسانی انجام دهید.

این اپلیکیشن با پشتیبانی عالی و امنیت بالایی که دارد، به ابزاری ضروری برای اداره بیش از 10.000 ساختمان تبدیل شده است.

با دوستان خود به اشتراک بگذارید
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x
Scroll to Top
اسکرول به بالا

نسخه ی نمایشی ویژه‌ی مدیران ساختمان پیاده سازی شده است تا بتوانند ، در کمترین زمان سامانه آپارتمانا و امکانات و گزارشات آنرا بررسی کنند.

در صورتیکه مدیر ساختمان هستید ، بر روی دکمه زیر کلیک کنید