استفاده از چمن مصنوعی برای زیباسازی آپارتمان

در حال حاضر بیشتر دکوراتورها و طراحان داخلی ساختمان از چمن مصنوعی با مساحت کم یا زیاد برای مکان‌های مختلف در آپارتمان استفاده می‌کنند. علت آن نیز این است که استفاده از چمن مصنوعی در آپارتمان ها مزایای بسیاری دارد و باعث زیبایی نتیجه نهایی کار آن‌ها می‌شود. در این مقاله سعی داریم مزایای نصب این چمن‌ها در فضای آپارتمان را بررسی کرده و به کاربردهای مهم آن‌ها و نحوه استفاده از چمن مصنوعی نیز توضیح دهیم.

مزایای استفاده از چمن مصنوعی در آپارتمان ها

اگر چمن‌های مصنوعی را در فضاهای مختلف شهری یا خانه‌های متعدد دیده باشید، متوجه می‌شوید که این محصولات ظاهری کاملا شبیه به چمن طبیعی دارند. اما در واقع چمن‌ها از الیاف مصنوعی پلاستیکی ساخته شده‌اند و بر اساس نوع الیافشان دو نوع مختلف چمن مصنوعی تزئینی و چمن مصنوعی ورزشی دارند. اما سوال مهم اینجاست که چرا استفاده از چمن مصنوعی در آپارتمان ها رایج شده است و نصب آن‌ها چه مزایایی به‌همراه دارد. در ادامه مهمترین مزایای آن‌ها را بررسی خواهیم کرد:

  • به‌دلیل شباهت چمن مصنوع یه چمن طبیعی در فضای سبز، نصب آن‌ها در محیط خانه می‌تواند روحیه و طراوت خاصی به‌همراه داشته باشد. علاوه بر اینکه این محصولات طراوت و سرسبزی همیشگی دارند.
  • نگهداری از آن‌ها بسیار راحت است.
  • در تولید چمن مصنوعی از مواد حساسیت زا استفاده نشده است و بدن افراد را آزار نخواهد داد.
  • این چمن‌ها قیمت مناسبی دارند و نصب آن‌ها برای همه اقشار جامعه امکان‌پذیر است.
  • نصب آن‌ها نیز بسیار راحت است و زمان بسیار کمی می‌گیرد.

چمن مصنوعی در آپارتمان ها2

کاربرد چمن مصنوعی در آپارتمان ها

برای اینکه با کاربرد چمن مصنوعی در آپارتمان ها آشنا شوید، کافیست نگاهی به کاتالوگ طراحان داخلی ساختمان بیندازید یا عکس‌های مربوط به آن‌ها را در سایت‌های اینترنتی جستجو کنید. این چمن‌ها برای همه مکان‌های داخلی آپارتمان مناسب هستند و به‌راحتی می‌توان از آن‌ها برای تکمیل دکوراسیون، فضاسازی یک محیط خاص و آماده کردن یک مکان برای یک هدف مشخص استفاده کرد. ما در ادامه سعی کرده‌ایم مهمترین کاربردهای آن‌ها را توضیح دهیم:

چمن مصنوعی برای بالکن یا تراس

اگر به فکر این هستید که با نصب چمن مصنوعی در بالکن یا تراس واحد خود فضای آنجا را زیباتر کنید به‌شما پیشنهاد می‌کنیم چند گلدان زیبا نیز برای آنجا بخرید و فضا را برای یک نوشیدنی عصرگاهی یا صبحگاهی یا مطالعه زیباتر کنید. با نصب این چمن‌های در تراس کودک شما می‌تواند در تراس به‌راحتی بازی کند بدون اینکه امکان خراش دست و پای آن وجود داشته باشد.

چمن مصنوعی در آپارتمان ها

چمن مصنوعی برای حیاط

از جمله مهمترین روش استفاده از چمن مصنوعی در آپارتمان ها نصب آن‌ها در حیاط مجتمع‌های مسکونی و جایگزین کردنشان به‌جای چمن‌های طبیعی است؛ چراکه این چمن‌ها هنگام بارندگی گل نمی‌شوند، احتیاج به رسیدگی، هرس و آبیاری ندارند و در همه فصول سال سرسبزی خود را حفظ می‌کنند. از آن‌ها می‌توانید برای دور استخر، زیر درختان و زیر سایبان‌ها استفاده کنید.

چمن مصنوعی برای آشپرخانه

اگر از جمله افرادی هستید که علاقه‌ای به نصب سرامیک در آشپزخانه خود ندارید و می‌خواهید هنگام کار کردن احساس راحتی داشته باشید، می‌توانید به‌جای نصب موکت، از چمن مصنوعی استفاده کنید. با اینکار هم فضای خانه را زیباتر کرده‌اید و هم مکان راحت‌تری برای کار خود درست کرده‌اید. نگران شعله ور شدن آن‌ها نیز نباشید، چراکه این چمن‌ها در برابر حرارت و شعله آتش مقاوم هستند.

چمن مصنوعی برای روف گاردن

امروزه آپارتمان‌ها و مجتمع‌های مسکونی بزرگ به گونه‌ای ساخته شده‌اند که می‌توان از پشت بام آن‌ها به‌عنوان روف گاردن و برای برگزاری دورهمی‌ها، طبخ غذا و مهمانی‌های محدود استفاده کرد. به‌همین منظور و برای فضاسازی پشت بام خانه استفاده از چمن مصنوعی در آپارتمان ها بسیار رایج است. پس از نصب می‌توان به‌راحتی روی آن‌ها میز و صندلی قرار داد و از فضای پشت بام استفاده کرد.

چمن مصنوعی برای اتاق کودکان

اتاق کودک باید فضا و محیطی مناسب، راحت و در عین حال بهداشتی باشد تا فرزند شما بتواند به‌راحتی آنجا به‌طور نشسته بازی کند. علاوه بر این نمی‌توان نقش زیبایی را در آن نادیده گرفت. به همین دلیل یکی دیگر از روش‌های استفاده از چمن مصنوعی در آپارتمان ها نصب آن برای اتاق کودک است؛ چراکه علاوه بر راحتی، بهداشتی نیز بوده و از مواد شیمیایی حساسیت زا ساخته نشده است.

چمن مصنوعی برای ورزش در خانه

شرایط برخی از افراد به گونه‌ای است که باید در آپارتمان ورزش کرده و کلاس‌های ورزشی خود را در خانه برگزار کنند. به‌همین دلیل نیز باید فضایی مناسب در گوشه‌ای از خانه برای خود مهیا کنند. یکی از بهترین روش‌ها برای این‌منظور استفاده از چمن مصنوعی در آپارتمان ها است. این چمن‌ها را می‌توانید به اندازه‌ای که نیاز دارید در گوشه مناسبی نصب کنید و تمرینات خود را روی آن انجام دهید.

چمن مصنوعی در آپارتمان ها

چمن مصنوعی برای تکمیل دکوراسیون خانه

همیشه لازم نیست استفاده از چمن مصنوعی در آپارتمان ها یکی از نیازهای افراد را برطرف کند؛ بلکه گاهی در کنار سایر وسایل تزئینی می‌توانند تکمیل‌کننده طراحی داخلی ساختمان شما باشند. کافیست اینکار را انجام دهید تا متوجه تاثیر و نقش آن به‌واسطه رنگ سبز زیبای آن بشوید.

نحوه استفاده از چمن مصنوعی

نصب چمن مصنوعی احتیاج به زیرسازی مناسب دارد. بنابراین بهتر است پس از اینکه تصمیم خود را برای استفاده از چمن مصنوعی در آپارتمان ها گرفتید از یک نصاب متخصص بخواهید به شما در انتخاب و نصب چمن کمک کند. همچنین باید بدانید این چمن‌ها قابل شستشو هستند؛ بنابراین می‌توانید آن‌ها را با آب و مواد شوینده غیر اسیدی و قلیایی بشویید. اگر می‌خواهید زباله‌های روی آن‌را جمع کنید می‌توانید با یک چنگک آن‌ها را جمع کرده یا با استفاده از درجه کم جاروبرقی اینکار را انجام دهید.

سخن آخر

درست است که کاربردها و مزایای استفاده از چمن مصنوعی در آپارتمان ها بسیار زیاد است، اما باید بدانید این محصولات با کیفیت‌های متفاوتی در بازار وجود دارد. اگر می‌خواهید از یک چمن مصنوعی با کیفیت استفاده کنید و مدت طولانی فضای خانه را با آن تلطیف کنید، باید بهترین فروشگاه‌های عرضه کننده این محصولات را انتخاب کنید.

با دوستان خود به اشتراک بگذارید
5 1 رای
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x
Scroll to Top
اسکرول به بالا

نسخه ی نمایشی ویژه‌ی مدیران ساختمان پیاده سازی شده است تا بتوانند ، در کمترین زمان سامانه آپارتمانا و امکانات و گزارشات آنرا بررسی کنند.

در صورتیکه مدیر ساختمان هستید ، بر روی دکمه زیر کلیک کنید