بررسی مهمترین نکات در ورزش های خانگی

در حال حاضر شرایط زندگی افراد و شرایط بهداشتی و عمومی جوامع به‌گونه‌ای شده است که بسیاری از افراد ترجیح می‌دهند در خانه ورزش کنند. اما گاهی برخلاف آنچه تصور می‌کنیم این‌کار ساده نیست؛ چراکه باید قوانین ورزش در خانه های مسکونی را بدانیم تا مزاحم همسایه‌ها نشویم. علاوه بر این محدودیت‌هایی برای ورزش کردن در خانه داریم که باعث می‌شود فعالیت ما نسبت به رفتن به باشگاه و حتی فضاهای مناسب برای ورزش محدودتر شود. در این مقاله قصد داریم نکات مهم برای عدم مزاحمت برای دیگران هنگام ورزش کردن در خانه و آپارتمان را بازگو کنیم.

قوانین ورزش در خانه های مسکونی

اگر شما هم ترجیح می‌‌دهید در خانه بمانید و به‌جای رفتن به باشگاه‌ها و مجموعه‌های ورزشی، در خانه به تمرینات خود ادامه دهید، باید در مورد قوانین ورزش در خانه‌های مسکونی بیشتر بدانید. همانطور که در قانون اساسی آمده است ایجاد مزاحمت برای همسایه‌ها و ایجاد سر و صداهای نامتعارف جرم محسوب می‌شود. به‌همین دلیل کسانی‌که در خانه ورزش می‌کنند باید بدانند با کمترین صدای ممکن ورزش کنند و همه راهکارها و تمهیدات را در این زمینه در نظر بگیرند.

نکات مهم برای عدم مزاحمت برای دیگران هنگام ورزش

اگر شما هم آپارتمان‌نشین هستید حتما تجربه کرده‌اید که گاهی می‌توانید حتی صدای افتادن کوچکترین وسیله از دست همسایه طبقه بالایی یا راه رفتن و دویدن آن‌ها را نیز بشنوید. این مساله برای بسیاری از ما آزاردهنده است. بنابراین باید در نظر بگیرید که ورزش کردن شما در خانه نیز می‌تواند همسایه‌هایتان را آزار دهد؛ به‌طوری‌که با پریدن، دویدن یا افتادن وسایل ورزشی از دستتان یا بلند کردن صدای آهنگ ناخواسته مزاحم همسایه‌های طبقه بالایی یا پایینی شوید.

طبق آنچه در بالا گفته شد بهتر است تا زمانی‌که مشکل جدی بین شما و همسایگانتان پیش نیامده، قوانین ورزش در خانه های مسکونی و آپارتمانی را جدی بگیرید. در ادامه راهکارهایی بیان می‌کنیم که می‌تواند به‌شما کمک کند که بدون ایجاد مزاحمت تمرینات خود را در خانه انجام دهید.

طراحی فضای ورزشی در ساختمان

در ابتدا برای ورزش در خانه های مسکونی باید جای مناسبی برای این‌کار در نظر بگیرید. بهتر است مکان ورزش شما روی سر اتاق خواب همسایه پایینی نباشد! چراکه با هربار بالا پایین پریدنتان افرادی‌که در آن اتاق خوابیده‌اند را آزار می‌دهید. پس از انتخاب نقطه مناسب، باید یک مت یا تشک خوب برای خود تهیه کنید تا هم از لیز خوردن شما جلوگیری کند و هم کمی شدت ضرب پای شما را کم کند.

ساعات مناسبی از روز را برای ورزش مشخص کنید

اگر به‌جای رفتن به باشگاه می‌خواهید در خانه ورزش کنید باید ساعات تمرینات خود را به‌دقت تنظیم کنید. این به‌این معنی است که علاوه‌بر اینکه باید بدانید چه ساعاتی از روز بیشترین انرژی و انگیزه را برای ورزش دارید، باید به ساعات استراحت همسایه‌های خود نیز دقت کنید. به‌نظر می‌آید ساعات مناسب برای ورزش در خانه های مسکونی از 9 صبح تا 9 شب باشد. اما بعدازظهرها نیز برای بسیاری از افراد زمان استراحت است. پس بهتر است در آن ساعت‌های مشخص شما نیز به کارهای دیگر پرداخته یا ورزش‌هایی که کششی هستند و صدای زیادی ندارند انجام دهید.

از مناسب‌ترین وسایل برای ورزش در خانه های مسکونی استفاده کنید

بهتر است کمی در زمینه ورزش در خانه های مسکونی خلاق باشید و تغییراتی در وسایل ورزشی خود و نحوه انجام حرکات و تمرینات خود ایجاد کنید. به‌طور مثال اگر دمبل‌های شما هنگام برخورد با زمین صدا ایجاد می‌کند می‌توانید روکش‌های چرمی یا پارچه‌ای برای آن‌ها تهیه کنید. یا اگر تردمیل در خانه دارید می‌توانید از فوم‌های مخصوص برای زیر تردمیل استفاده کنید تا هم از لیز خوردن آن روی پارکت و سرامیک جلوگیری کند و هم صدای پاهای شما را کاهش دهد.

قوانین ورزش در خانه های مسکونی2

هنگام ورزش در خانه های مسکونی کفش مناسب به تن کنید

برخی گمان می‌کنند هنگام ورزش در خانه های مسکونی نباید کفش بپوشند. اما باید به‌شما بگوییم نپوشیدن کفش باعث آسیب به کمر و پاهای شما می‌شود، احتمال بروز خطرات و مشکلات ناشی از افتادن و لیز خوردن را در شما بیشتر می‌کند و صدای پای شما را نیز هنگام انجام حرکات ورزشی بیشتر می‌کند. برای این‌منظور بهتر است دقیقا مانند زمانی‌که به باشگاه می‌روید بهترین کفش را انتخاب کنید و با آن ورزش کنید.

هنگام تمرین صدای موسیقی خود را کم کنید

همه ما دوست داریم هنگام ورزش کردن به موسیقی مناسبی گوش دهیم؛ در این‌صورت هم انرژی ما بالا می‌رود و هم می‌توانیم مدت زمان طولانی‌تری تمرین کنیم. اما باید درنظر داشته باشید که ممکن است موسیقی شما هنگام ورزش در خانه های مسکونی به‌ویژه آپارتمان‌ها، برای همسایه‌ها مشکل ایجاد کند. بنابراین بهتر است صدای آن‌را به‌اندازه‌ای بلند کنید که مزاحمتی برای خانه‌های مجاور ایجاد نکند.

چه ورزش هایی در خانه مزاحمت ایجاد نمیکند؟

برای اینکه بتوانید بدون مزاحمت در ساختمان به تمرینات خود ادامه دهید باید بدانید چه گزینه‌هایی برای ورزش در خانه های مسکونی دارید و چطور می‌توانید برخی از ورزش‌ها را با کمی تغییر انجام دهید. اگر خانه شما آپارتمانی است می‌توانید از ورزش‌های کم‌صدایی مانند یوگا، ایروبیک، تمرینات کاردیو و پیلاتس استفاده کرده و اگر در واحد خود پله دارید تمرینات مربوط به پله نوردی را انجام دهید.

اما اگر خانه شما ویلایی است و حیاط دارید دستتان بازتر است. بنابراین می‌توانید بدوید، حرکات رزمی انجام دهید و تمرینات بدنسازی خود را در حیاط ادامه دهید. اما این نیز مشروط به این است که حتی‌المقدور این‌کار را با کمترین صدا انجام دهید و در صبح خیلی زود و شب از انجام ورزش‌های گروهی بپرهیزید.

سخن آخر

در آخر نیز باید بگوییم بهتر است هنگام ورزش در خانه یا آپارتمان بسیار هوشمندانه رفتار کنید و حتی اگر با وجود رعایت نکاتی که در بالا گفته شد بازهم با شکایتی از طرف همسایه‌ها مواجه شدید، با آرامش و خونسردی مشکل را حل کنید. در این‌صورت هم آرامش خود را حفظ کرده‌اید و هم رابطه خوبی بین خود و همسایه‌هایتان ایجاد کرده‌اید.

با دوستان خود به اشتراک بگذارید
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x
Scroll to Top
اسکرول به بالا

نسخه ی نمایشی ویژه‌ی مدیران ساختمان پیاده سازی شده است تا بتوانند ، در کمترین زمان سامانه آپارتمانا و امکانات و گزارشات آنرا بررسی کنند.

در صورتیکه مدیر ساختمان هستید ، بر روی دکمه زیر کلیک کنید