قوانین هزینه‌ های آپارتمان کدامند و بهترین روش مدیریت هزینه ها چیست؟

قوانین هزینه های ساختمان

امروزه با افزایش تعداد آپارتمان‌های سطح شهر، بسیاری از افراد برای ادامه حیات باید به زندگی آپارتمان نشینی، عادت کنند که همین موضوع چالش‌های فراوانی را به همراه دارد یکی از این چالش‌ها که تاثیر فراوانی در زندگی روزمره افراد دارد، مدیریت هزینه ‌های آپارتمان است. در واقع تمامی ساکنین باید قوانین هزینه‌ های آپارتمان را بدانند و براساس آن به درستی رفتار کنند. برای نگهداری و رسیدگی به امورات مخصوص به آپارتمان، نیاز به هزینه‌های مختلفی است که این هزینه‌ها باید به‌صورت مساوی درمیان ساکنین ساختمان تقسیم شود و هرکسی سهم خود را به موقع پرداخت کند. معمولا قوانین هزینه ‌های آپارتمان و دیگر هزینه ‌های مشترک آپارتمان توسط مدیر ساختمان مشخص می‌شود.

قوانین هزینه های آپارتمان : شارژ ساختمان

شارژ ساختمان

یکی از دشوارترین کارهایی که مدیر ساختمان بر عهده دارد، دریافت هزینه شارژ ساختمان است زیرا در بسیاری از موارد، برخی از ساکنین ساختمان با اینکه از اهمیت پرداخت به موقع شارژ ساختمان اطلاع دارند، باز هم به‌سختی حاضر به پرداخت به موقع آن می‌شوند که این موضوع می‌تواند تاثیرات بدی در مدیریت صحیح ساختمان داشته باشد. در این مواقع بهتر است که مدیران ساختمان برای این افراد جریمه‌ای در نظر بگیرند تا به ازای هر یک روز دیرکرد، هزینه مشخصی را پرداخت کنند. در واقع این افراد، با عدم پرداخت به موقع شارژ ماهیانه ساختمان باعث می‌شوند تا برخی موارد مانند پرداخت قبوض، نظافت ساختمان و بسیاری موارد دیگر با تاخیر انجام شود که این موضوع تاثیرات منفی برای دیگر ساکنین ساختمان دارد.

قوانین هزینه های آپارتمان : بودجه بندی مناسب

اولین قدم برای ایجاد قوانین هزینه‌ های آپارتمان و مدیریت هزینه‌ های آپارتمان بودجه بندی مناسب است، در واقع مدیر ساختمان، هزینه‌های مورد نیاز یک ماه را باید به‌خوبی مورد بررسی قرار دهد و سپس مبلغ مورد نیاز را تقسیم بر واحدهای ساختمان کند تا سهم هر واحد مشخص شود. این نکته را در نظر داشته باشید که بودجه بندی به معنای محدود کردن هزینه‌ها نیست بلکه باید بدانید که برای مدت یک ماه، ساختمان به چه میزان بودجه برای رسیدگی‌های مختلف نیاز دارد. این رسیدگی‌ها می‌توان شامل موارد فراوانی شود که برای مثال می‌توان به هزینه نظافت ساختمان، هزینه مربوط به آب، برق و گاز، هزینه سرویس و نگهداری آسانسور اشاره کرد.

قوانین هزینه های آپارتمان : گزارش هزینه‌های مربوط به ساختمان

اگر شما مدیر ساختمان هستید باید برای بهتر شدن قوانین هزینه ‌های آپارتمان به‌صورت مداوم گزارشی از هزینه‌های مربوط به آن تهیه کنید و سپس صورت‌حساب را به ساکنین ساختمان ارائه دهید. این کار باعث می‌شود تا دیگر ساکنین از ریز هزینه‌های ساختمان اطلاع پیدا کنند و این موضوع می‌تواند در پرداخت به موقع شارژ ساختمان تاثیر داشته باشد. البته تهیه گزارش به‌صورت مداوم می‌تواند کار دشواری باشد اما در ادامه به موردی اشاره می‌کنیم که این مشکل را برطرف می‌کند.

سرویس‌های دوره‌ای را به موقع انجام دهید

یکی از مواردی که باعث می‌شود تا مدیریت هزینه‌ها کمی سخت شود، خرابی ناگهانی بخش‌های مختلف ساختمان است زیرا امکان دارد که این هزینه‌های ناگهانی از قبل پیش بینی نشده باشد و برای دریافت هزینه از ساکنین ساختمان با مشکل رو به رو شوید به همین دلیل همیشه سرویس‌های دوره‌ای را به‌صورت منظم انجام دهید تا بتوانید عمر مفید آن‌ها را افزایش دهید، البته شما به‌عنوان یک مدیر ساختمان باید در قوانین هزینه های آپارتمان این موضوع را به ساکنین اطلاع دهید تا در صورت بوجود آمدن مشکلات احتمالی بتوانید با کمک یکدیگر مشکل را حل کنید.

شارژ ماهیانه را هوشمندانه محاسبه کنید

مدیران ساختمان باید پس از بررسی دقیق هزینه‌های ساختمان، شارژ ماهیانه را طوری محاسبه کنند تا برای هزینه‌های موجود مبلغی کم نیاید و همچنین بهتر است که میزان شارژ ساختمان طوری باشد که مبلغی اضافه‌تر از هزینه ساختمان به دست بیاید تا اگر در آینده مشکلات ناگهانی بوجود آمد، مدیر ساختمان بتواند از آن مبلغ اضافی برای برطرف کردن مشکلات استفاده کند. البته این نکته را در نظر داشته باشید که مدیران ساختمان، افرادی هستند که ساکنین به آن‌ها اعتماد دارند و قطعا مبالغ اضافی به‌رسم امانت در نزد مدیران ساختمان باقی می‌ماند.

اپلیکیشن مدیریت هزینه ‌های آپارتمان

اپلیکیشن آپارتمانا یکی از برنامه‌هایی است که با استفاده از آن می‌توان تا حد قابل قبولی سختی مدیریت ساختمان را کاهش داد. در واقع این نرم‌افزار با قابلیت‌های فوق العاده این امکان را به کاربران خود می‌دهد تا بسیاری از موارد را به‌خوبی مدیریت کنند برای مثال می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

1- ثبت تمامی هزینه‌های مربوط به ساختمان

2- محاسبه دقیق شارژ ساختمان

3- مشاهده صورت‌حساب

4- پرداخت آنلاین شارژ ساختمان

5- امکان ایجاد تابلو اعلانات و نظرسنجی آنلاین

6- ارسال پیامک به ساکنین ساختمان

البته این نکته را در نظر داشته باشید که اپلیکیشن آپارتمانا مزایای فراوانی دارد که در این بخش صرفا به چند مورد از آن اشاره شد. قطعا با استفاده از این برنامه می‌توانید تمامی موارد مربوط به ساختمان را به‌خوبی انجام دهید.

سخن پایانی:

حتما قوانین هزینه ‌های آپارتمان را مشخص کنید و از ساکنین ساختمان بخواهید تا آن‌ها را به درستی رعایت کنند، همچنین با رعایت موارد گفته شده می‌توان مدیریت هزینه‌ های آپارتمان را به درستی انجام داد به همین دلیل بهتر است از موارد گفته شده در این مقاله به‌عنوان یک چک‌لیست استفاده کنید تا بتوانید قوانین ساختمان را به درستی انجام دهید.

با دوستان خود به اشتراک بگذارید
5 1 رای
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x
Scroll to Top
اسکرول به بالا

نسخه ی نمایشی ویژه‌ی مدیران ساختمان پیاده سازی شده است تا بتوانند ، در کمترین زمان سامانه آپارتمانا و امکانات و گزارشات آنرا بررسی کنند.

در صورتیکه مدیر ساختمان هستید ، بر روی دکمه زیر کلیک کنید