آشنایی با 12 هزینه اساسی در محاسبه هزینه ساخت ساختمان

برای دانلود رایگان نرم افزار محاسبه هزینه ساخت ساختمان کافیست به انتهای مقاله بروید و نرم افزار را دانلود کنید اما برای آشنایی هر چه بیشتر با چرایی استفاده از نرم افزار محاسبه آنلاین هزینه ساخت ساختمان پیشنهاد می‌کنم این مقاله را از دست ندهید. سازندگان بسیاری از ساختمان‌ها شروع به ساخت یک سازه کرده‌اند. اما پس از مدتی به‌دلیل برآورد نشدن درست هزینه‌های ساخت، کار آنها در نیمه‌راه متوقف شده است. بدین ترتیب می‌بینیم که یکی از مهم‌ترین مسائل مربوط به ساخت سازه‌ها، محاسبه درست هزینه‌های ساخت آنها است. روش‌های مختلفی برای محاسبه هزینه ساخت وجود دارد که یکی از جدیدترین آنها بهره‌گیری از نرم‌افزارهای ویژه آن مانند نرم افزار محاسبه هزینه ساخت خانه است. استفاده از نرم افزار محاسبه هزینه‌ی ساخت ساختمان می‌تواند کمک و همگام شما، پیش از شروع به ساخت یک سازه باشد. 

با ما در نگاهی به چگونگی محاسبه هزینه‌های ساخت یک سازه همراه باشید.

روش محاسبه هزینه ساخت یک ساختمان چگونه است؟

روش محاسبه هزینه ساخت ساختمان

در محاسبه هزینه ساخت یک ساختمان عوامل مختلفی دخالت دارند. از ابتدای گرفتن جواز ساخت برای یک ساختمان تا پایان ساخت یک پروژه، هزینه‌های بسیاری مانند محاسبه آنلاین هزینه جواز ساخت و هزینه ساخت خانه باید محاسبه شوند. در ادامه به موارد مختلفی می‌پردازیم که در نهایت قیمت ساخت یک پروژه را تعیین می‌کنند. 

نکته‌های مهم در محاسبه هزینه ساخت ساختمان:

برآورد هزینه ساخت

1- هزینه گرفتن جواز ساختمان با نرم افزار محاسبه هزینه ساخت خانه:

یکی از مهم‌ترین هزینه‌های اولیه ساخت هر سازه‌ای، هزینه‌های گرفتن جواز ساختمان است. در این مرحله، افراد باید به‌همراه مدارک شناسایی و مدارک مالکیت ملک موردنظر به دفتر خدمات الکترونیک دولت مراجعه ‌کنند. در این مرحله هزینه‌های مختلفی برای ساخت محاسبه می‌شود که هزینه تهیه نقشه، عوارض ساختمانی، عوارض تعمیر و ترمیم خیابان در زمان ساخت‌وساز و موارد دیگری باید در نظر گرفته ‌شود.

با دانلود رایگان نرم افزار محاسبه هزینه ساخت ساختمان، هزینه‌های این بخش از ساخت پروژه با توجه به جدیدترین تعرفه‌ها محاسبه می‌شود.

2- هزینه طراحی پروژه:

طراحی معماری یک پروژه ساختمانی هزینه چندان بالایی ندارد، اما می‌تواند تاثیر زیادی روی هزینه ساخت پروژه داشته باشد.

3- هزینه تخریب در محاسبه هزینه ساخت خانه چقدر است؟

اگر پروژه در محل یک ساختمان قدیمی صورت گیرد، ابتدا باید ساختمان قدیمی خراب شود. گرفتن پروانه تخریب از شهرداری هم هزینه مربوط به خود را دارد. پس از آن نوبت به خراب کردن سازه می‌رسد. به‌طور معمول این بخش از ساخت ساختمان هزینه زیادی در بر ندارد. چرا که این هزینه از محل فروش ضایعات ساختمانی تامین می‌شود. خراب کردن سازه‌های قدیمی در ایران بیشتر به شکل دستی انجام می‌شود.

 

4- هزینه گودبرداری و خاک‌برداری:

محاسبه هزینه گودبرداری در نرم افزار محاسبه هزینه ساخت خانه چگونه است؟ گودبرداری مرحله بعدی ساخت هر سازه‌ای است. ساختمان شما چه یک خانه کوچک باشد و چه برجی بسیار بزرگ، ابتدا باید گودبرداری شود. عوامل مختلفی در قیمت این بخش از پروژه ساختمانی دخالت دارند. گاهی ممکن است محل ساختمان در کوچه‌ای باریک باشد و امکان دسترسی بیل مکانیکی و لودر به آن نباشد. گاهی هم امکان خطر ریزش ساختمان وجود دارد. از عوامل مختلفی که می‌توانند در هزینه این بخش از ساخت پروژه تاثیرگذار باشند می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

الف: دسترسی به محل پروژه.

ب: نوع پروژه از نظر نیاز به پاک‌سازی، خراب کردن و…

ج: مساحت پروژه.

د: موقعیت جغرافیایی پروژه و شرایط فصلی آن.

ه: نوع تجهیزات مورداستفاده برای گودبرداری.

ی: بهره‌گیری از ناظر گودبرداری.

دانلود رایگان نرم افزار محاسبه هزینه ساخت ساختمان، در برآورد هزینه این بخش از پروژه ساخت هم به کمک شما می‌آید.

5- هزینه ساخت اسکلت در نرم افزار برآورد هزینه ساخت ساختمان:

در ایران دو روش معمول در ساخت اسکلت ساختمانی وجود دارد که یکی از آنها روش اسکلت بتنی و دیگری اسکلت فولادی است. برآورد کردن هزینه ساخت ساختمان با هرکدام از این مصالح روش خاص خود را دارد. در روش ساخت اسکلت بتنی، باید قیمت سیمان و میل‌گرد و ساخت بتن و.. در نظر گرفته شود. در روش ساخت با اسکلت فولادی موارد دیگری محاسبه می‌شود.

نکته دیگری نیز در این زمینه مهم است و آن مدت‌زمان اجرای هرکدام از روش‌های اسکلت‌بندی ساختمان است. با دانلود رایگان نرم افزار محاسبه هزینه ساخت ساختمان و دادن اطلاعات موردنیاز به این نرم‌افزار، قیمت این بخش از ساخت نیز مشخص خواهد شد.

6- هزینه سفت‌کاری:

سفت‌کاری مرحله‌ای است که در آن دیوارها و سقف ساخته می‌شود و تا مرحله گچ و خاک یا سیمان‌کاری پیش می‌رود. از عواملی که در هزینه این بخش از ساخت موثر است، نوع آجر یا بلوک مورداستفاده است. همچنین نوع سقف‌سازی، مانند عرشه فولادی و تیرچه کرومیت از موارد دیگری است که باید به آنها توجه داشت.

توجه به موارد زیر برآورد قیمت سفت‌کاری را برای شما آسان‌تر می‌سازد:

الف: دیوارچینی:

مصالح ساخت دیوار مانند آجر، بلوک سیمانی، ملات و… از موارد مهم در محاسبه دیوارچینی است.

ب: قیمت اجرای گچ و خاک یا دیوارهای سیمانی:

محاسبه قیمت مصالح مربوط به این مرحله از کار مانند، گچ، خاک و سیمان، و مدت اجرای آن هم عاملی تعیین‌کننده در برآورد قیمت پروژه است.

ج: قیمت اجرای بام:

شیب‌بندی بام، و مواد و مصالح به‌ کار برده شده در ساخت بام، عامل دیگری در تعیین قیمت ساخت پروژه است. با دانلود رایگان نرم افزار محاسبه هزینه ساخت ساختمان و مشخص کردن موارد مربوط به این بخش از کار، قیمت اجرای بام هم مشخص می‌شود.

7- هزینه نازک کاری ساختمان :

هزینه نازک‌کاری شامل موارد مختلفی است. نکته‌ای که درباره ساخت این مرحله از پروژه‌های ساختمانی باید گفته شود این است که این هزینه در ساختمان‌های مختلف با یکدیگر فرق می‌کند. ساخت این مرحله از ساختمان شامل ساخت کف و دیوارها، کابینت‌ها، حمام و سرویس‌های بهداشتی، نوع درها و پنجره‌ها و موارد بسیار دیگر است. هرسازنده‌ای می‌تواند از نوع خاصی از مصالح، با قیمت‌های کاملا متفاوت استفاده کند.

قیمت مصالح مختلفی مانند شیرآلات، کاشی، سرامیک و موارد مختلف دیگر می‌تواند بسیار متفاوت باشد. به‌عنوان نمونه نوع ماده ساخت کابینت‌های آشپزخانه می‌تواند از چوب، ام‌دی‌اف یا فلز باشد که دارای اختلاف قیمت بسیار با یکدیگر هستند. نوع ساخت حمام و سرویس‌های بهداشتی، و بهره بردن از وان و مصالح گران‌قیمت در آنها هم در تعیین قیمت این بخش از سازه موثر است.

دانلود رایگان نرم افزار محاسبه هزینه ساخت ساختمان در محاسبه هزینه این بخش از ساختمان نیز به یاری شما می‌آید.

8- هزینه زیباسازی:

زیباسازی سازه در ساختمان‌های مختلف قیمت‌های کاملا متفاوتی دارد. موارد مختلفی می‌تواند در زیباسازی ساختمان مورداستفاده قرار بگیرد که از آن میان می‌توان به ساخت حوض یا استخر، آلاچیق، باغچه‌سازی، آب‌نما، باربیکیو، روف گاردن، گودال آتش و دیگر موارد اشاره کرد.

9- هزینه دستمزد:

در ساخت هرکدام از مرحله‌های ساخت یک ساختمان، مهندس، کارگر، تکنیسین، برق‌کار، لوله‌کش و افراد بسیار دیگری دخالت دارند. برآورد دستمزد در زمان اجرای پروژه یکی دیگر از نکته‌های مهم در برآورد هزینه‌های ساخت است.

10- هزینه بیمه کارگران ساختمانی:

بیمه کارگران ساختمانی نیز یکی از مهم‌ترین هزینه‌هایی است که هر سازنده باید در نظر داشته باشد. به‌ویژه که ساخت پروژه‌های ساختمانی کاری ریسک‌پذیر و خطرناک است.

11- هزینه انشعاب‌های آب، گاز، برق و تلفن:

گرفتن هرکدام از این انشعاب‌ها هم برای ساختمان هزینه دارد. این مورد نیز پس از دانلود رایگان نرم افزار محاسبه هزینه ساخت ساختمان باید محاسبه شود.

12- هزینه ثبت اسناد و املاک:

هزینه‌های مختلف مربوط به ثبت و سند واحدهای مختلف ساختمانی هم بخش دیگری از هزینه‌ها به شمار می‌روند.

13- هزینه مالیات و دارایی:

هزینه مالیات و دارایی نیز یکی دیگر از هزینه‌هایی است که باید در ساخت سازه‌ها در نظر گرفته شود. قانون مالیاتی در هر زمان ممکن است با زمان دیگر متفاوت باشد. پس محاسبه مالیات ساختمان هم باید با توجه به قانون زمان ساخت پروژه در نظر گرفته شود.  

برآورد همه هزینه‌ها:

برآورد همه هزینه ها

در این مرحله جدول همه هزینه‌های ساختمانی مشخص می‌شود. همه هزینه‌ها که به‌صورت جدا مشخص‌ شده‌اند، با یکدیگر جمع بسته می‌شوند و هزینه کلی ساخت ساختمان به صورت محاسبه انلاین هزینه ساخت خانه مشخص می‌شود. با نرم افزار محاسبه هزینه ساخت آپارتمان امکان جمع‌بندی و برآورد کلی هزینه‌های ساخت پروژه شما را بانرم افزار در قالب محاسبه آنلاین هزینه ساخت آپارتمان مشخص می‌کند.

آشنایی با آپارتمانا، نرم افزار محاسبه هزینه‌های حفظ و نگهداری ساختمان:

پس از ساخت یک ساختمان و آغاز به کار آن، نگران مدیریت ساختمان هستیم با نرم افزار هزینه ساختمان نگران هزینه‌های ساختمان، شارژ و موارد دیگر هم نباشید! مدیریت ساختمان خود را نیز به آپارتمانا بسپارید. این نرم‌افزار قابل‌نصب بر روی گوشی‌های هوشمند با سیستم‌عامل اندروید و آی‌اواس است. با نرم افزار آپارتمانا می توانید محاسبه آنلاین هزینه ساختمان اعم از اعلام شارژ همسایه‌ها و دریافت شارژها را به صورت آنلاین داشته باشید.

شفافیت مالی آپارتمانا شما را در ارائه همه صورت‌حساب‌ها و آمارها همراهی می‌کند. همچنین با خبررسانی به‌موقع به همسایه‌ها، نظم را در ساختمان شما برقرار می‌کند. با نرم‌افزار آپارتمانا، شما به‌عنوان مدیر ساختمان در هر جایی که باشید، می‌توانید هزینه‌های ساختمانی را با گوشی تلفن همراه خود ثبت و اعلام کنید. قابلیت‌های ارائه صورت‌حساب واحدها، گردش صندوق ساختمان، اعلام واحدهای بدهکار و موارد دیگر را هم به این نرم‌افزار بسپارید. 

دانلود رایگان نرم افزار محاسبه هزینه ساخت ساختمان :

تعیین هزینه ساخت‌وساز در کشور ما، مانند قیمت‌های دیگر، هرروز و هرهفته دچار تغییر می‌شوند. بدین ترتیب آنچه در برآورد هزینه ساخت‌وساز مهم است، زمان برآورد و تعیین هزینه‌ها است. ممکن است مشخص کردن هزینه ساخت یک پروژه در زمان کنونی کاملا درست و مطابق با قیمت‌های فعلی جامعه باشد. اما اگر اجرای پروژه به تأخیر بیفتد، دیگر کارایی چندانی نداشته باشد.

دانلود نرم افزار محاسبه هزینه ی ساخت ساختمان در این زمینه به کمک شما می‌آید. این نرم‌افزار با تعیین مقدار دستمزدها، قیمت مصالح و موارد دیگر، قیمت کلی ساخت ساختمان را مشخص می‌کند. البته شرط درست بودن این قیمت هم دادن اطلاعات درست به نرم‌افزار است.

برای محاسه هزینه های ساختمان می توانید روی لینک نرم افزار مدیریت ساختمان کلیک کنید .

با دوستان خود به اشتراک بگذارید
3.6 7 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
4 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
علی مرادی

سلام..من یه زمین 200 متری دارم و میخوام به صورت 2 طبقه بسازمش…میخواستم ببینم چه قدر هزینه داره؟؟

مدیر وبلاگ

سلام ..شما میتونید روی لینک انتهای مقاله کلیک کنید و به سایت محاسبه هزینه ساخت مراجعه کنید.

karim

سلام… ممنون از شما بابت این مطلب… بسیار کاربردی بود…مخصوصا سایتی که برای محاسبه معرفی کرده بودین..

مدیر وبلاگ

سلام. خیلی هم عالیییی

4
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x
Scroll to Top
اسکرول به بالا

نسخه ی نمایشی ویژه‌ی مدیران ساختمان پیاده سازی شده است تا بتوانند ، در کمترین زمان سامانه آپارتمانا و امکانات و گزارشات آنرا بررسی کنند.

در صورتیکه مدیر ساختمان هستید ، بر روی دکمه زیر کلیک کنید