آموزش نرم افزار حسابداری ساختمان آپارتمانا بهترین اپلیکیشن برای مدیریت هزینه ها

حسابداری در ساختمان

نرم افزار حسابداری ساختمان یکی از آن مسئولیت‌هایی دشواری است که کمتر کسی به سراغ آن می‌رود. می‌پرسید چرا؟ برای پاسخ به این سوال کافی است به تمایل افراد حاضر در جلسه ساختمان مجتمع مسکونی خودتان نگاهی بیندازید. چند نفر داوطلب مدیریت ساختمان هستند؟

به‌طورکلی حسابداری ساختمان را می‌توان یکی از وظایف فرعی مدیر ساختمان دانست با این حال بیشتر مجتمع‌های مسکونی و تجاری برای مدیریت حساب‌وکتاب‌ها نیاز به استخدام حسابدار دارند. به‌ویژه اگر تعداد واحدها یا ساکنین زیاد باشد، این خلأ بیشتر احساس می‌شود.

در این پست قصد داریم درباره وظایف یک حسابدار ساختمان و چالش‌های اصلی آن صحبت کنیم. همین‌طور به ارائه راه‌حل برای هر کدام یک از آن‌ها بپردازیم. با ما همراه باشید.

یک حسابدار ساختمان چه وظایفی دارد؟

حسابدار ساختمان باید بتواند تمامی امور مالی و جریان‌های نقدی را مدیریت کند. به همین خاطر بهتر است برای حسابداری ساختمان از کسی کمک بگیریم که درک درستی از نیازمندی‌ها و نحوه مدیریت یک ساختمان مسکونی یا تجاری دارد.

مدیریت جریان نقدینگی ساختمان مهم‌ترین وظیفه‌ای است که حسابدار ساختمان بر عهده دارد. برای اجرای درست این مسئولیت، حسابدار ساختمان سوابق مربوط به واحدهای مسکونی اعم از اجاره‌ای بودن یا مالکیت را تهیه و نگهداری می‌کند. همین‌طور به‌صورت ماهیانه و سالانه گزارش‌هایی از خرج‌های ساختمان را آماده کرده و به اطلاع ساکنین می‌رساند. ثبت و نگهداری فاکتورهای مربوط به تعمیرات و بازسازی یا خرج‌های متفرقه ساختمان و ایجاد صفحات گسترده برای به‌روزرسانی و آپدیت این اطلاعات هم از دیگر وظایف حسابدار ساختمان است.

برای حسابداری ساختمان با چه چالش‌هایی سروکار داریم؟

حسابداری ساختمان کاری وقت‌گیر و حساس است. بنابراین اکثر مدیران ساختمان برای کنترل امور به کمک حسابدار نیاز دارند. برخی از چالش‌های حسابداری ساختمان عبارت هستند از:

1- محاسبه سهم شارژ واحدها بر اساس متراژ، تعداد ساکنین یا پارکینگ

2- اطلاع‌رسانی مبالغ شارژ به اهالی از طریق نصب در تابلوی اعلانات ساختمان یا پیام‌رسان‌های الکترونیکی

3- دریافت و مشاهده رسیدهای پرداخت ساکنین (رسیدهای مربوط به پرداخت شارژ و… که باید توسط ساکنین یا مالک اصلی به‌صورت فیزیکی یا الکترونیکی از طریق پیام‌رسان‌های متداول مثل تلگرام و واتس‌آپ برای مدیر ساختمان ارسال شود.)

4- راستی آزمایی رسیدهای پرداخت از طریق بررسی گردش حساب بانکی

5- ثبت دریافتی ساکنین در دفتر حساب‌های ساختمان

6- وصول میزان بدهکاری واحدها در زمان تخلیه (برای واحدهای اجاره‌ای)

7- ثبت جزئیات مربوط به هزینه‌های ساختمان و غیره.

چطور باید چالش‌های حسابداری ساختمان را مدیریت کنیم؟

چالش های حسابداری ساختمان

مدیریت چالش‌های حسابداری در مجتمع‌ها کار ساده‌ای است به شرطی که آن را به آپارتمانا بسپارید. آپارتمانا یک نرم‌افزار تخصصی برای نرم افزار حسابداری ساختمان است که مدیریت امور مالی و کنترل هزینه‌های ساختمان را برایتان راحت می‌کند. چطور این کار را انجام می‌دهد؟

آپارتمانا دارای سه ویژگی کلیدی است که آن را به گزینه‌ای مناسب برای حسابداری ساختمان تبدیل می‌کند:

1- سادگی و سهولت در استفاده: روند اعلام شارژ و هزینه‌های ساختمان به ساکنین و همچنین تجمیع و مدیریت شارژهای پرداختی را انجام می‌دهد. رابط کاربری آن ساده است و برای کار با آن نیاز به دانش و پیش‌نیاز خاصی ندارید.

2- هماهنگی و دقت بالا: زمان‌سنج یادآوری برای اطلاع‌رسانی به‌موقع دارد و با این قابلیت دیگر نگرانی بابت بی‌نظمی و ناهماهنگی در مجتمع نخواهید داشت.

3- شفافیت مالی: نمودارها و گزارش‌های مالی را به‌صورت جداگانه برای هر یک واحدهای مسکونی یا تجاری تهیه می‌کند.

برخی از امکانات کلیدی نرم افزار حسابداری ساختمان آپارتمانا عبارت هستند از:

الف: مدیر ساختمان می‌تواند تمامی هزینه‌های مجتمع را با جزئیات در نرم‌افزار آپارتمانا ثبت کند. همچنین عملیات مربوط به محاسبه‌ی شارژ را به تفکیک هر یک از واحدها انجام دهد.

ب: مدیر ساختمان می‌تواند گزارش صورتحساب واحدها، گردش مالی صندوق مجتمع، آمار واحدهای بدهکار و… را با جزئیات و به‌صورت گزارش نموداری مشاهده کند.

ج: وجود دو بخش تابلو اعلانات و نظرسنجی و پرداخت شارژ آنلاین به ساکنین مجتمع کمک می‌کند تا به‌سادگی و تنها از طریق گوشی خود، بدهی‌ها و شارژ ساختمان را پرداخت کرده و به مدیر ساختمان اطلاع دهند. همچنین از مهم‌ترین اخبار و جریان‌های مالی در ساختمان مطلع شوند.

د: مدیر ساختمان هم می‌توانید گزارش صندوق مجتمع شامل همه‌ی برداشتی‌ها و واریزی‌های ساختمان را مشاهده کرده و بر اساس این داده‌ها تصمیمات مالی جدیدی برای صندوق موجودی ساختمان اتخاذ کند.

ه: ارسال پیامک اطلاع‌رسانی برای واریز شارژ ماهیانه و بدهی به ساکنین واحدها هم از دیگر امکانات جذاب این برنامه به شمار می‌رود.

ی: مهم‌تر اینکه، مدیر ساختمان برای استفاده از قابلیت‌های نرم‌افزار آپارتمانا فقط به گوشی موبایل خود نیاز دارد. بنابراین بدون محدودیت مکانی و زمانی می‌تواند از امکانات مورد نیازش استفاده کند.

برای دانلود نرم افزار مدیریت ساختمان رایگان همین الان کلیک کنید.

آیا باوجود نرم افزار حسابداری ساختمان آپارتمانا به حسابدار ساختمان نیاز داریم؟

برای حسابداریِ مطلوب ساختمان به فردی احتیاج داریم که شناخت کامل و جامعی درباره‌ی مسائل ساختمان داشته باشد. همین‌طور علاوه بر ثبت و نگهداری اطلاعات مالی و جریان‌های نقدی ساختمان بتواند با نظارت و برنامه‌ریزی صحیح، بودجه ساختمان را کنترل کند.

نرم افزار حسابداری ساختمان آپارتمانا به‌صورت تخصصی برای کنترل و حسابداری جریان‌های مهم مالی در ساختمان طراحی و پیاده‌سازی شده است. بنابراین تمامی چالش‌های حسابداری ساختمان را می‌شناسد و آن‌ها را پوشش می‌دهد. استفاده از این نرم‌افزار برای مدیریت ساختمان بسیار کارآمد و البته راحت است. بنابراین باوجود نرم‌افزار آپارتمانا، مدیر ساختمان دیگر نیازی به استخدام حسابدار ندارد. چون آپارتمانا به ساده‌ترین روش کارهای حسابداری را انجام می‌دهد.

با دوستان خود به اشتراک بگذارید
3 2 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x
Scroll to Top
اسکرول به بالا

نسخه ی نمایشی ویژه‌ی مدیران ساختمان پیاده سازی شده است تا بتوانند ، در کمترین زمان سامانه آپارتمانا و امکانات و گزارشات آنرا بررسی کنند.

در صورتیکه مدیر ساختمان هستید ، بر روی دکمه زیر کلیک کنید