بایدها و نبایدهای بازی بچه‌ها در آپارتمان

آشنایی با مهم‌ترین قوانین بازی بچه‌ ها در آپارتمان

با تغییر سبک زندگی و رواج زندگی آپارتمان نشینی مسائل و چالش‌های زیادی پیش می‌آید که انسان‌ها را ناگزیر می‌کند با شرایط جدید تطبیق پیدا کنند. به این ترتیب فرهنگ آپارتمان‌نشینی در جهت حذف رفتارهای آزاردهنده و تامین آرامش در آپارتمان شکل می‌گیرد. یکی از مولفه‌های فرهنگ آپارتمان نشینی، محیط ساکت و بدور از سر و صدای بچه‌ها است. در این مطلب به بررسی قوانین بازی بچه‌ ها در آپارتمان می‌پردازیم.

قوانین بازی بچه‌ ها در آپارتمان

چرا قوانین بازی بچه‌ ها در آپارتمان اهمیت دارد؟

سر و صدا یکی از مشکلاتی است که ساکنین آپارتمان را آزار می‌دهد. زیرا همه‌ی ما نیاز داریم بعد از یک روز سخت کاری در خانه‌ای ساکت و آرام استراحت کنیم یا اینکه ممکن است در خانه فردی بیمار باشد و نیاز به استراحت در آرامش داشته باشد. حتی ممکن است کسی قصد داشته باشد در یک فضای آرام و بی سرو صدا مطالعه کند.

در زندگی آپارتمان نشینی فضای کافی و مناسبی برای بازی کردن بچه‌ها وجود ندارد، به همین دلیل رفتارهایی نظیر دویدن بچه ها در آپارتمان یا بازی کردن آن‌ها در حیاط و پارکینگ مشاهده می‌شود،  درحالی که در اغلب موارد سر و صدای بچه ها در آپارتمان برای همسایه‌ها آزار دهنده است و آرامش آن‌ها را مختل می‌کند.

 به همین دلیل بیشتر اوقات همسایه‌های ناراضی به بچه‌ها یا والدین آن‌ها تذکر می‌دهند که این سر و صدا را کنترل کنند. البته درصورت بی‌توجهی والدین یا بچه‌ها به تذکرات همسایه‌ها،  اختلافاتی هم  بر سر این مسئله ایجاد می‌شود.  

پس برای اینکه ساکنین یک مجتمع مسکونی بتوانند بدون ایجاد اختلاف و دردسر و در یک محیط ساکت و آرام با هم زندگی کنند لازم است قوانین بازی بچه‌ها توسط تمام ساکنین رعایت شود.

عدم خواب در هنگام بازی کودکان

قوانین بازی کردن بچه ‌ها در آپارتمان‌نشینی چیست؟

قوانین آپارتمان نشینی بازی بچه‌ ها جهت رفاه حال تمام ساکنین مجتمع تدوین می‌شود. با اینکه این قوانین موجب محدود کردن بازی بچه‌ ها در آپارتمان و مشاعات و فضای داخل واحد آپارتمان می‌شود اما از ایجاد سر و صدای اضافی و آزار همسایه‌ها جلوگیری می‌کند.

یکی از قوانین با اهمیت آپارتمان‌نشینی این است که بازی بچه ‌ها در مشاعات ساختمان که با ایجاد سر و صدا همراه باشد و همسایه‌ها را آزار دهد ممنوع است.

مشاعات آپارتمان کجاست؟

فضای مجتمع‌های مسکونی آپارتمانی به دو بخش مشاع و فضای اختصاصی تقسیم می‌شود. مشاعات ساختمان به فضاهایی گفته می‌شود که به صورت مشترک بین ساکنین مورد استفاده قرار می‌گیرد و هیچ کس مالک اختصاصی آن نیست. مثلا راه‌پله، پارکینگ، راهرو و پشت بام جزو فضاهای مشاع در مجتمع مسکونی هستند.

قوانین بازی بچه ها در پارکینگ به دلیل تردد وسایل نقلیه بسیار با احتیاط باید انجام شود. بازی کودکان در پارکینگ آپارتمان یکی از نکاتی است که باید مدیر ساختمان در جلسات آن ها را بررسی کند.

حتی اگر سر و صدا بازی بچه ‌‌ها در خانه‌ها و داخل واحد هم همسایه‌ی طبقه پایین یا همسایه‌های مجاور را اذیت کند، می‌توانند نسبت به آن اعتراض کنند. در واقع بازی کودکان در مشاعات باید با اجاره مدیر ساختمان و رعایت حقوق همسایگی باشد. 

ساعت بازی کودکان در مجتمع مسکونی

برای راحتی ساکنین و همسایه ها بهتر است یک تایم مشخصی را برای بازی بچه ها در آپارتمان ها و مجتمع های مسکونی در نظر گرفت. به عنوان مثال؛ سمت صبح به دلیل اینکه اکثر افراد سرکار هستند و به نسبت سایر زمان ها کمی آپارتمان خلوت تر است یک تایم بازی است و همچنین عصر و هنگام غروب. 

در هر صورت تایم ساعت بازی کودکان در مجتمع مسکونی را والدین و مدیر ساختمان با یکدیگر تعیین می کنند. 

برای کنترل سر و صدای بازی بچه‌ ها در آپارتمان چه کار کنیم؟

با توجه به اینکه بازی کردن در دوران کودکی نقش مهمی در شکل‌گیری شخصیت کودکان دارد، نمی‌توانیم جلوی بازی کردن بچه‌ها در ساختمان را بگیریم. از طرف دیگر نباید آسایش همسایه‌های ساکن در مجتمع به هم بخورد. به همین دلیل توصیه می‌کنیم مطابق با پیشنهادهای زیر عمل کنید تا هم بچه‌ها و هم همسایه‌ها را راضی نگاه دارید.

ساخت بازی بچه‌ ها در آپارتمان | قانون بازی بچه ها در حیاط آپارتمان

یکی از تمهیداتی که می‌تواند سر و صدای بازی بچه‌ها در آپارتمان را کنترل کند این است که ساخت فضای بازی کودک در مجتمع‌های مسکونی را در اولویت قرار داده شود. به این ترتیب بچه‌ها مکان مناسبی را در اختیار دارند که با هم بازی کنند، بدوند و هیجانات خود را تخلیه کنند. در عین حال سر و صدای بازی آن‌ها همسایه‌های سالمند یا مریض را هم اذیت نمی‌کند و به استراحت آن‌ها لطمه نمی‌زند.

بازی بچه ها در حیاط مشاع یکی از مواردی است که در هنگام تعیین محل بازی کودکانباید به آن توجه داشت. 

بازی‌ های آپارتمانی والدین و بچه‌ها راه مناسب کنترل سر و صدا

والدین می‌توانند از طریق آشنایی با بازی‌ های آپارتمانی برای کودکان از ایجاد آلودگی صوتی در ساختمان جلوگیری کنند. آن‌ها حتی با مشارکت در بازی ها می‌توانند سر و صدای کودکان را کنترل کنند. بازی هایی نظیر خانه سازی، اسم بازی، حدس زدن و نقطه‌گذاری علاوه بر اینکه کودکان را سرگرم می‌کند می‌تواند در رشد هوش هیجانی آن‌ها نقش داشته باشد. حتی بازی های آپارتمانی برای نوجوانان هم بدون سرو وصدای اضافی می‌تواند در دورهمی‌ها آن‌ها را سرگرم کند.

بازی‌ های آپارتمانی والدین و بچه‌ها راه مناسب کنترل سر و صدا

یکی دیگر از اقدامات مهم والدین باید در این راستا باشد که بچه‌ها را با محدودیت‌های زندگی آپارتمان نشینی آشنا کنند و به آن‌ها تذکر دهند بازی بچه ‌ها در آپارتمان باید با رعایت قوانین آپارتمان‌نشینی باشد و آن‌ها نمی‌توانند در راهرو بدو بدو کنند یا اینکه در پارکینگ بازی کنند و سر و صدا راه بیندازند. حتی هنگام بازی در محوطه بازی باید مواظب باشند آسیبی به جایی وارد نکنند.

قطعاً وقتی کودکان با حقوق همسایه‌ها آشنا شوند و از قوانین و عرف بازی کردن بچه‌ها در آپارتمان آگاه باشند دردسر کمتری برای والدین یا ساکنین ایجاد می‌کنند.

بهترین راه برای حفظ آرامش در مجتمع‌های مسکونی این است که به بچه‌ها یاد دهید در تمام ساعات شبانه ورز نمی‌توانند بازی یا سر و صدا کنند. آن‌ها باید یاید بگیرند بازی بچه‌ ها در آپارتمان در تمام ساعات مجاز نیست و باید  از 10 شب تا 10 صبح، همچنین در ساعت استراحت بعداز ظهر یا در روزهای تعطیل سر و صدا نکنند و به حقوق همسایه‌ها احترام بگذارند.

جمع بندی

یکی از معضلات زندگی آپارتمان نشینی فضای کم و محدود آن برای بازی کردن بچه‌ها است. به همین دلیل اغلب اوقات سر و صدای کودکان در ساختمان پخش می‌شود و موجب آزار همسایه‌ها می‌شود. این مطلب در مورد بایدها و نبایدهای بازی بچه‌ها در آپارتمان است که مطالعه‌ی آن به والدین کمک می‌کند با کنترل سر و صدای بچه‌ها موجب ایجاد آسایش و راحتی برای همسایه‌ها شوند.  

اگر شما هم به دنبال یک سری قوانین و راه های بسیار راحت تر برای مدیریت هر چه بهتر ساختمان هستید، دانلود نرم افزار مدیریت ساختمان را فراموش نکنید.

با دوستان خود به اشتراک بگذارید
3.7 3 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
3 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
علی

متن کامل خوانده شد. پر از تنقاض، هم حق بچه نوشته شده و هم آسایش همه همسایگان. و البته نکات ریز متن، بیشتر تاکید به آرامش در آپارتمان دارد. به نظر بد نیست، متون اصلی مربوط به بازی روزانه بچه ها خوانده شود و بعد دستورالعمل شبیه به این درج شود. نوشته به نحوی هست که می گوید برای حس تازگی حق شما هست در باران بروید، اما سلامت شما در این است که خیس و مرطوب نشوید!!
به نظر، تعیین ساعات استراحت بزرگسالان معقول تر هست تا ساعات بازی بچه ها.در متن هم اشاره ای شده. همانطور که رفت و آمد به واحد،پارکینگ، استفاده از مشاعات،کار روزانه هر فرد، جزو حقوق ایشان هست و باید تنظیم شود، بازی هم جزو برنامه ضروری و قطعی بچه ها هست. تعیین 1-2 ساعت زمان بازی، برای بچه ای که در محدودیت دائم هست، نتیجه ای جز والدین عصبی در آینده نیست. مثل همین هایی که الان هستند.
خدا رحمت کنه، صاحبخانه ای بود که خانه بزرگی و حیاط داری داشت، و شرط اجاره رو، وجود کودک خردسال قرار داده بود و به خانواده بدون کودک اجاره نمیداد. چون با وجود سر و صدای بچه ها و گاهی فشار عصبی، اما حضور این نعمت های خدا، باعث تلطیف روح بزرگسالان و خصوصا افراد مسن میشه. بزرگسالی که نتونه خودشو کنترل کنه، چه انتظاری از بچه دارن که کنترل کنه و کنترل بشه؟
بله، مواقعی هست، بیماری احدی از همسایگان،شرایط خطرناک قطعی برای کودکان و… وجود دارد که نطارت والدین و یا محدودیت نیاز هست.در غیر اینصورت، طبق قوانین بین اللملی حق کودک بازی هست. به صرف سر و صدا امکان محدودیت نیست.

مریم

در شهر بزرگ تهران الان بیشتر مردم شب کاری دارند
واین ساختمان ها طوری ساخته.شده که صدا می پیچه حالا فکر من چند تا بچه هم بیان تو‌خیاط دیگه هیچی که آدمی می ترکه. توروخدا به فکر نون آوران خانواده باشید وبوه ها را به پارک ببرید یا کوچه زیر نظر بزرگترهااپارتمان جای بازی بچه ها نیست

حسین

والدین باید زحمت بکشند و بچه ها رو پارک ببرند.
آپارتمان محل زندگی و استراحته
پارک و باغ وحش نیست

3
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x
Scroll to Top
اسکرول به بالا

نسخه ی نمایشی ویژه‌ی مدیران ساختمان پیاده سازی شده است تا بتوانند ، در کمترین زمان سامانه آپارتمانا و امکانات و گزارشات آنرا بررسی کنند.

در صورتیکه مدیر ساختمان هستید ، بر روی دکمه زیر کلیک کنید