امنیت ساختمان و راهکار های افزایش امنیت

یکی از دغدغه‌های مهم اکثر افراد، به خصوص هنگام سفر کردن و دور بودن از منزل، سرقت و دزدی از خانه است. در حال حاضر، دزدها از انواع روش‌های مختلف برای ورود به ساختمان‌ها استفاده می‌کنند و به همین دلیل، استفاده از یک‌ سری روش‌های محافظت و افزایش امنیت ساختمان در برابر سرقت و دزدی اهمیت دارد. برای افزایش امنیت و محافظت ساختمان در برابر سرقت، روش‌های زیادی وجود دارد.

1- دوربین های مدار بسته برای امنیت ساختمان

یکی از کارآمد ترین روش ها برای جلوگیری از رفت و آمدهای غیرمجاز، بهره گیری از دوربین مداربسته است. از آنجایی که این دوربین ها همه وقایع را ثبت و ضبط می کنند، عاملی اساسی برای دور کردن سارقان می باشد.

نکته قابل توجه، بکارگیری این دوربین ها در بیش از یک نقطه است. درب ورودی ، لابی ، آسانسور و راه پله ها از جمله مکان های عمومی هستند که رفت و آمدها را در بر دارند. بنابراین در انتخاب نقاط نصب دوربین ها و زوایای دید آن ها، هوشمندانه تصمیم گیری نمایید.

2- بالا بردن امنیت خانه با استفاده از سیستم ضد سرقت

یکی از رایج‌ترین و مفیدترین کارهایی که می‌توان برای بالا بردن امنیت خانه انجام داد، استفاده از سیستم‌های ایمنی و دارای زنگ خطر است. این سیستم‌ها در هنگام فعال شدن، ورود افراد را کنترل می‌کنند و با درخواست رمز یا روش‌های دیگر، هویت صاحب‌خانه را تأیید می‌کنند.

از مزایای دیگر این سیستم‌‌ها برای امنیت خانه این است که می‌توانند وقوع آتش سوزی را تشخیص دهند و به شما اطلاع دهند. حتی می‌توانید با استفاده از برنامه‌های کنترل از راه دوری که بر روی تلفن همراه یا کامپیوتر نصب می‌شوند، هر لحظه وضعیت خانه را بررسی کنید.

یک سیستم ضد سرقت، معمولاً از حسگرها، دوربین‌ها و … تشکیل شده است و با یک مکانیزم کاملاً هوشمند تا حد خیلی زیادی از نفوذ جلوگیری می‌کند. سارقان معمولاً ریسک ورود به خانه‌های دارای چنین سیستمی را نمی‌پذیرند.

3- شناخت کامل همسایه ها

همسایه‌ها نقش خیلی مهمی در بالا بردن امنیت خانه شما دارند. سعی کنید تا حد امکان با آن‌ها آشنا شوید و از رفت و آمد با اشخاص مشکوک یا اعتماد کردن بی‌جا به آن‌ها خودداری کنید. همسایه‌ها معمولاً کسانی هستند که خیلی راحت‌تر از بقیه می‌توانند اعتماد شما را جلب کنند و به نحوی تمام راه‌های نفوذ خانه را متوجه می‌شوند. همچنین می‌توانند مکان اشیا و وسایل قیمتی شما را به راحتی بفمند.

4- نگهداری اشیای قیمتی در گاوصندوق

یکی از اقدامات مهم دیگری که باید برای پیشگیری از سرقت منزل و بالا بردن امنیت خانه انجام دهید این است که اسناد مهم و اشیای قیمتی را در دسترس قرار ندهید، یا حتی‌الامکان آن‌ها را در خانه نگه ندارید.
حتماً اگر چنین وسایلی را در خانه نگداری می‌کنید به فکر یک گاوصندوق مطمئن باشید. نمونه‌هایی که در دیوار جاسازی می‌شوند بسیار مطئمنتر هستند اما اگر امکان نصب آن‌ها برای شما وجود ندارد، استفاده از نمونه‌های دیگر هم تا حد زیادی مانع از به سرقت رفتن اشیای مهم شما می‌شوند.

5- استفاده از حفاظ پنجره و دیوار

محافظ پنجره نقش بسزایی در تأمین امنیت ساختمان‌ ها دارد. پنجره‌ها خصوصا در طبقات پایین‌تر کاملا در دسترس افراد بیرون ساختمان هستند و از آن‌جا که باز کردن یا شکستن آن‌ها راحت‌تر از درهاست، بیشتر مورد نفوذ سارقان‌اند. اگر افراد غیرمجاز اطلاع یابند که خانه خالی از ساکنین است، در فرصتی مناسب می‌توانند به آسانی از پنجره وارد خانه شوند.

البته وجود حفاظ در تمام طبقات لازم است. در طبقات بالاتر بیشتر از جهت امنیت ساکنان خصوصا کودکان اهمیت دارد. به‌طور کلی خوب است تمام پنجره‌های ساختمان در هر طبقه حتما حفاظ داشته باشد. حفاظ علاوه بر مسائل ایمنی ساختمان، از نظر زیبایی و تأثیر در نمای ساختمان هم اهمیت دارد. مدل‌های متنوعی از حفاظ‌ها و نرده‌های فلزی با طراحی‌های زیبا تولید می‌شود که در کنار زیباسازی پنجره‌ها در تأمین امنیت ساختمان شما نقش دارد.

6- استفاده از قفل برقی

یکی از بهترین تجهیزات حفظ امنیت ساختمان‌ ها و امکان، استفاده از انواع قفل برقی است. قفل‌های برقی در سه نوع مشهور کله‌گاوی، کلونی و زبانه‌دار تولید می‌شوند. کاربرد این قفل‌ها برای ایمنی درهای نفر رو، پارکینگ و اماکن عمومی مثل پاساژ و فروشگاه است. قفل برقی روی انواع درهای فلزی، چوبی و شیشه‌ای نصب می‌شود.

قفل برقی می‌تواند روی خود دکمه داشته باشد. برخی از انواع آن نیز با کلید یا ریموت از فاصله‌ی دور باز می‌شوند. نصب قفل برقی نیازمند مهارت نیروی متخصص است. از جمله مهارت‌هایی که کارشناس نصب قفل برقی باید داشته باشد، تسلط بر برق‌کشی و تجهیزات آن است..

7- استخدام نگهبان برای ساختمان

در ساختمان های بزرگ، حضور یک نگهبان بسیار موثر است. این اشخاص مسئول دریافت بسته های ساکنین هستند. این امر موجب می شود تا افراد غریبه به طبقات نروند. علاوه بر این، رفت و آمدها تحت نظر این شخص خواهد بود

8- امنیت پارکینگ خانه جهت افزایش امنیت ساختمان

پارکینگ تنها محل نگهداری خودرو نیست و عموما دسترسی به انباری نیز از طریق پارکینگ فراهم می شود. در نتیجه سارقین به امید سرقت اشیا با ارزش پارکینگ را هدف قرار می دهند.

پارکینگ باید حتما مجهز به دوربین امنیتی باشد، سیستم نورپردازی اتوماتیک که مجهز به سنسور حرکتی است برای پارکینگ کاربردی است. برای اینکه سارقین را از امنیت پارکینگ آگاه کنید، بهتر است ورودی پارکینگ از بیرون مجهز به دوربین و نور اتوماتیک باشد تا در ابتدای کار سارق را منصرف کند.

9- نور پردازی مناسب ساختمان برای امنیت ساختمان

ساختمان را به‌صورت اصولی نورپردازی کنید. بهتر است در حیاط منزل خود یا راهروهای ساختمان از لامپ‌هایی استفاده کنید که هنگام شب روشن باشند. همچنین می‌توانید از سیستم‌هایی استفاده کنید که به محض ورود افراد به ساختمان به‌طور خودکار روشن شوند. یکی از شرایط امن برای سارقان، تاریکی است و در این‌صورت شما با انجام نورپردازی‌های لازم و اصولی می‌توانید محافظت و ایمنی ساختمان خود را در برابر سرقت و دزدی افزایش دهید.

با دوستان خود به اشتراک بگذارید
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x
Scroll to Top
اسکرول به بالا

نسخه ی نمایشی ویژه‌ی مدیران ساختمان پیاده سازی شده است تا بتوانند ، در کمترین زمان سامانه آپارتمانا و امکانات و گزارشات آنرا بررسی کنند.

در صورتیکه مدیر ساختمان هستید ، بر روی دکمه زیر کلیک کنید