آماده کردن ساختمان برای نوروز، نکاتی که باید رعایت شوند

آماده کردن ساختمان برای نوروز

آماده شدن برای نوروز، در هر زمینه و شرایطی حال و هوای خاص خود را دارد و هیجانی جذاب را در خود می‌گنجاند. از سنت زیبا و جذاب خانه‌تکانی گرفته تا آماده شدن همه‌جانبه برای نوروز. این آماده شدن می‌تواند شامل تغییر دکوراسیون، خرید وسایل و ابزار لازم و جدید، تعمیر برخی بخش‌ها و وسایل، خرید مواد غذایی و …. شود. آماده شدن برای نوروز چنان جذاب و زیبا است که حتی در محل کار و در انواع سازمان‌ها، ادارات، بانک‌ها، بیمارستان‌ها و … نیز سعی می‌شود تدارکی در این زمینه فراهم گردد. یکی از مواردی که معمولا در اسفندها مورد توجه قرار می‌گیرد، آماده کردن ساختمان و آپارتمان‌های مسکونی برای نوروز است. معمولا مدیران ساختمان در اسفند ماه شارژ بیشتری دریافت می‌کنند و با مدیریتی دقیق و زمان‌بندی شده، اقدام به پیاده سازی ابتکارات و سیاست‌هایی برای رفتن به پیشواز نوروز می‌کنند. دریافت شارژ بیشتر را می‌توان توسط نرم‌افزار کابردی و مفید آپارتمانا مدیریت نمود. اما اکنون قصد داریم اقدامات ضروری دیگر را درخصوص آماده کردن ساختمان برای نوروز را یادآور شویم.

زیباسازی ساختمان برای نوروز

زیباسازی ساختمان برای نوروز

زیباسازی فضاهای شهری و عمومی پیش از نوروز بسیار مهم است و چند سالی می‌شود که بسیار مورد توجه قرار گرفته است. آماده کردن مشاعات ساختمان نیز در همین راستا قرار می‌گیرد. درواقع زیبا سازی مشاعات یکی از اصول آماده کردن ساختمان برای نوروز است. اصول زیباسازی شامل موارد زیر می‌شود:

الف: آماده کردن باغچه‌ها و فضای سبز ساختمان با گلکاری و درختکاری در اسفندماه

ب: انجام تعمیرات لازم در بخش‌هایی که دچار خرابی یا آسیب شده‌اند. برای مثال تعمیر درها، رنگ کردن سقف یا دیوارها در صورت لزوم، تعویض چراغ‌های و لامپ‌های سوخته یا شکسته، تعویض کلید پریزهای شکسته و خراب شده و …. شامل این موارد می‌شوند. البته باید اضافه کرد که اغلب این تعمیرات شامل موارد بصری می‌شوند. چرا که عموما تعمیراتی که جنبه فنی دارند بلافاصله برطرف خواهند شد.

ج: انجام نظافت کلی مشاعات با دقت و توجه بیشتر همیشه. درواقع نظافت در ساختمان از روتین‌های هفتگی یا ماهیانه است. اما بهتر است برای نوروز این نظافت اصولی‌تر باشد. مانند تمیز کردن شیشه‌ها و پنجره‌ها حتی از نمای بیرونی و دیوارهای مشاعات.

د: چیدن یک هفت سین کوچک و جذاب در بخشی از مشاعات.

ه: تزئین بخش‌های از مشاعات مانند آلاچیق و باغچه با چراغ‌های رنگی

مواردی که گفته شد، همه در راستای زیباسازی بصری ساختمان بودند و اینکه پا به پای بهار ساختمانی چشم‌نوازتر و شکیل‌تر داشته باشیم. ممکن است این موارد زیاد یا کم شوند که این بستگی به مدیریت ساختمان و ابتکارات فردی و تصمیمات جلسه اعضای ساختمان دارد.

ایمن‌سازی ساختمان برای نوروز

ایمن‌سازی ساختمان برای نوروز

در طول نوروز معمولا افراد زیادی به سفر می‌روند. گاهی برخی ایرانیان تمام ۱۳ روز تعطیلات را به مسافرت رفته و منزل را ترک می‌کنند. همین موارد باعث می‌شود تا سطح هشدارهای امنیتی برای منازل بالاتر برود. گاهی برخی افراد تصور می‌کنند که زندگی در آپارتمان می‌تواند سطح این هشدار را کاهش دهد. اما باید گفت که درهر صورت احتمال بروز سرقت‌های جزئی یا جدی در نوروز بیشتر است و بهتر است برخی توصیه‌های ایمنی را حتی برای ساختمان در نظر گرفت. درواقع توجه به ایمنی ساختمان نیز بخشی از امور مربوط به آماده کردن ساختمان برای نوروز می‌شود. نکاتی مهم در این زمینه که باید به آن‌ها اشاره کنیم عبارتند از:

الف: بررسی و سرویس کردن سیستم‌های امنیتی ساختمان مانند دزدگیر یا موارد مشابه توسط تکنسین متخصص

ب: بازرسی و چک کردن قفل‌ها و چفت درها و اطمینان از صحت و سلامت آن‌ها

ج: برطرف کردن هرگونه لقی یا مشکل که در درها ممکن است وجود داشته باشد. مشکلاتی که می‌تواند به یک سارق حرفه‌ای امکان ورود به ساختمان را بدهد.

د: برطرف کردن شکستگی‌های شیشه‌های درهای ورودی

ه: بررسی سلامت و عملکرد بی‌نقص دوربین‌های مداربسته ساختمان و تعویض مموری‌ آن‌ها درصورت لزوم

ی: توصیه و یادآوری به اهالی ساختمان برای بررسی صحت و سلامت قفل درها و دزدگیرهای‌شان

ث: دقت به سلامت ریموت کنترل و چشمی در پارکینگ و بسته شدن کامل آن پس از ورود و خروج

این موارد برای پیشگیری از سرقت‌های احتمالی در ساختمان اهمیت دارند. اما به این نکته مهم نیز باید توجه کرد که در نوروز احتمال خالی بودن ساختمان بیشتر است. در این شرایط گرفتار شدن شخصی در آسانسور می‌تواند دردسرسازتر باشد. بنابراین بهتر است به سلامت آسانسور نیز توجه کرد. ضمن اینکه سرویس کردن سیستم اتفاء حریق ساختمان و کپسول‌های آتشنشانی آن نیز خالی از لطف نخواهد بود. همچنین بهتر است مدیر ساختمان پیش از نوروز به ساکنین ساختمان توصیه کند که درصورت رفتن به مسافرت اطلاع دهند تا اهالی نسبت به آپارتمان آن‌ها دقت و توجه لازم را داشته باشند.

کلام آخر

درنهایت باید گفت، تمامی کارهایی که برای آماده کردن ساختمان برای نوروز توصیه می‌شود، اگر با مشارکت اهالی انجام شود، احتمالا نتیجه بهتری خواهد داد. بعضا اهالی پیشنهادها و توصیه‌های مفیدی دارند و بیشتر می‌توانند کمک کنند. بهتر است در این مواقع، در جلسه اسفند مبحث مربوط به آماده کردن ساختمان برای نوروز به شور گذاشته شود تا بهترین و مفیدترین تصمیمات با مشارکت جمع اتخاذ گردد. همسایگان نیز بهتر است که عدم حضور خود در آپارتمان را به مدیر و واحدهای نزدیک‌شان اطلاع دهند تا بیشتر مراقب واحد آن‌ها باشند. البته نباید فراموش کرد که تمامی این موارد هزینه‌های خاص خود را دارد. بنابراین شارژ ساختمان در اسفندها به‌صورت ویژه دریافت خواهد شد. باید نسبت به این شارژ ویژه نیز اهالی اعلام رضایت کنند. بهتر است مدیریت دریافت شارژ را به نرم‌افزار آپارتمانا بسپاریم.

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x
Scroll to Top
اسکرول به بالا

نسخه ی نمایشی ویژه‌ی مدیران ساختمان پیاده سازی شده است تا بتوانند ، در کمترین زمان سامانه آپارتمانا و امکانات و گزارشات آنرا بررسی کنند.

در صورتیکه مدیر ساختمان هستید ، بر روی دکمه زیر کلیک کنید